محمدحسن کردستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تماسی که به شماره 1504 ستاد خبری امداد جنگل و مرتع انجام گرفت ، از دپوی چوب جنگلی در یکی از شهرک‌های جیرفت باخبر شدیم و پس از اعزام نیروها به محل مورد گزارش، صحت این خبر تایید شد.
وی ادامه داد: بلافاصله ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان در محل حاضر و محموله سه تنی چوب‌ های جنگلی از نوع طاویق (داغداغان) را ضبط کردند.
وی با بیان اینکه محموله توقیف شده به اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان منتقل شده است، اظهار داشت : در این ارتباط یک متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و تحویل داده شد.
مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان همواره آماده دریافت گزارش ها و اخبار مردم در زمینه آتش‌ سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی است.
480 هزار هکتار جنگل در جنوب کرمان وجود دارد که 250 هزار هکتار از این جنگل‌ها از نوع رویش ایرانی تورانی و مابقی خلیج امانی است و در صورت نابودی این جنگل‌ها در شرایط مطلوب باید بیش از 200 سال طول بکشد تا دوباره شاهد این گونه جنگل‌ها باشیم.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
7429/7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.