به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، کرمان با ثبت سه اثر از مجموع پنج اثر جهانی تاریخی طی دولت تدبیر و امید یکی از استانهای منحصر به فرد کشور است.
دیار کریمان با 23 شهرستان و بیش از هفت هزار اثر تاریخی از قطب های گردشگری کشور به شمار می رود.
** فعالیت 170 اقامتگاه بوم گردی در کرمان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درباره خدمات سفر در این استان گفت: شرایط کرمان از نظر اماکن، سایت ها و موزه ها و آمادگی های امنیتی و انتظامی، ترافیکی و مجموعه خدماتی که باید در ایام نوروز به میهمانان استان ارائه شود، آماده است.
'محمود وفایی' با اشاره به اینکه کرمان به عنوان بزرگترین مهمانخانه ایران آمادگی پذیرش مسافران نوروزی از سراسر کشور را دارد افزود: در سال جاری به ظرفیت های اقامتی کرمان اضافه شده و اکنون بیش از 170 اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است و گردشگران در هر منطقه حضور پیدا کنند، امکان اقامت وجود دارد.
وفایی با اشاره به ارزیابی رضایتمندی مسافران نوروزی در استان ها در سال گذشته تصریح کرد: با مدیریت خوب استاندار و همکاری همه مسئولان و اعضای ستاد سفر در سطح استان، کرمان در صدر رضایتمندی مسافران قرار گرفت.
وی بیان کرد: تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان در 2 سال گذشته به بیش از 170 واحد رسیده که می تواند پذیرای حدود 20 هزار میهمان در ایام نوروز و طول سال باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به افزایش ظرفیت های اقامتی و خدماتی در سه سال گذشته اظهار کرد: هتل های استان از چهار واحد در سال 93 به 31 واحد افزایش پیدا کرده و ورود گردشگران خارجی از هفت هزار نفر در سال 92 امسال به مرز 40 هزار نفر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه مجتمع های گردشگری استان از 2 واحد به 14 مورد رسیده است خاطرنشان کرد: تعداد خانه های مسافر استان نیز از یک مورد به 24 مورد افزایش پیدا کرده است.
** فعالیت قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در فرماندهی انتظامی استان
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان نیز درباره آمادگی پلیس در ایام نوروز گفت: برنامه ریزی های لازم بر اساس وظیفه نیروی انتظامی و دستورات بالادستی انجام شده و در محل های اسکان مسافران نوروزی پیش بینی استقرار کانکس و نصب چادر نیروی انتظامی با به کارگیری عوامل وظیفه و پایور صورت گرفته است.
سرهنگ 'ناصر فرشید ' با اشاره به همکاری نیروی انتظامی با دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر افزود: در خصوص تامین امنیت مسافران در سطح شهر، معابر و تفرجگاه ها برنامه ریزی و ماموریت های ذاتی تدبیر شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: قرارگاه نوروزی امام علی علیه السلام از 29 اسفندماه جاری در فرماندهی انتظامی استان فعال می شود و همه مسئولان دستگاه های خدمات رسان، امدادرسان، دستگاه های دخیل در تامین امنیت و غیره در این قرارگاه حضور دارند و هر روز مسائل سطح استان بررسی می شود.
** اورژانس هوایی در ایام تعطیلات از طلوع تا غروب آماده پرواز
مدیر مرکز فوریت های پزشکی کرمان درباره آمادگی اورژانس کرمان در ایام نوروز اظهار کرد: اورژانس کرمان در ایام نوروز در حوزه سلامت با افزایش 20 تا 25 درصدی نسبت به شرایط عادی آماده خدمت رسانی است.
'سیدمحمد صابری' با اشاره به اینکه اورژانس هوایی در ایام تعطیلات از طلوع تا غروب آماده پرواز است افزود: بخش بستری اورژانس در کرمان، رفسنجان، جیرفت و بم با پزشکان مقیم آماده خدمات رسانی در این ایام است.
** تامین میوه مورد نیاز نوروز 97 در کرمان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، یک هزار و 400 تن پرتقال و 700 تن سیب درختی برای نوروز امسال تامین می شود.
عباس سعیدی افزود: پرتقال تامین شده برای ایام نوروز از نوع والن سیاه و از جنوب استان تامین و در سردخانه ها ذخیره سازی شده است.
وی با بیان اینکه قیمت گذاری میوه مورد نیاز نوروز 97 امروز نهایی می شود اظهار کرد: این میزان میوه تامین شده برای ایام نوروز 97 در سطح استان در قالب 120 غرفه عرضه می شود که از این تعداد 35 غرفه در شهر کرمان برپا خواهد شد.
سعیدی گفت: میوه های تامین شده برای ایام نوروز 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در راستای تامین برنج نیز یک هزار و 200 تن برنج تامین و در استان توزیع شده است، گفت: شکر و روغن در استان کرمان تامین شده است.
سعیدی درباره تامین مرغ مورد نیاز برای ایام نوروز نیز گفت: 2 میلیون و 400 هزار قطعه مرغ جوجه ریزی شده و مرغ گرم به میزان مورد نیاز در استان کرمان وجود دارد.
وی یادآور شد: مرغ منجمد نیز به میزان لازم در استان کرمان ذخیره سازی شده و با قیمت 62 هزار ریال در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.