نادر نجفی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به طرح سلامت نوروزی اشاره و تصریح کرد: این طرح همه ساله از اول اسفند تا 15 فروردین به مدت 45 روز اجرا می شود و بازرسان بهداشت محیط در قالب اکیپ های نظارتی روزانه و کشیک ثابت، همه روزه از ساعت هشت تا 20 با هدف ارتقای امنیت و سلامت غذایی جامعه در حال فعالیت هستند.
وی افزود: روزانه 2 اکیپ شامل6 بازرس از مراکزی مانند تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به ویژه صنف های حساس مانند رستوران ها، مراکز تهیه غذا و فست فودها و همچنین مکان های اقامتی، گردشگری و پایانه های مسافربری جیرفت بازدید می کنند.
مدیر شبکه بهداشت فاریاب اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون 102 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به وسیله ی بازرسان بهداشت محیط بازدید شده است.
وی حفظ ایمنی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی برشمرد و افزود: در این زمینه به واحد های صنفی متخلف اخطار های لازم داده شده و در صورت برطرف نکردن نقص ها، برخورد جدی قاطع و قانونی انجام می شود.
نجفی گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه، تولید، فروش و نگهداری مواد غذایی در ساعات شبانه روز با سامانه بهداشت 190 تماس بگیرند و موارد تخلف را با کارشناسان این سامانه در میان بگذارند.
مرکز شهرستان فاریاب در 330 کیلومتری جنوب مرکز استان است.
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.