به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: باید شهر کرمان را به گونه ای بسازیم که سرمایه ها از استان خارج نشود و مردم بتوانند از مزایای اجرای طرح ها بهره مند شوند.
وی بیان کرد: تمامی موفقیت های استان کرمان بر مبنای وحدت موجود حاصل شده و این وحدت در حالی است که در این استان به تمامی سلائق سیاسی احترام گذاشته می شود و هر فرد با دیدگاه سیاسی خود، در مسیر توسعه استان همدل است.
استاندار با بیان اینکه استان کرمان دارای عقب ماندگی های تاریخی است، گفت: بخشی از پائین بودن سهم استان از تولید ناخالص داخلی ناشی از کم بودن راندمان در بخش کشاورزی است.
وی اظهار داشت : سال آینده می توان رتبه استان کرمان را در تولید ناخالص داخلی ارتقا داد و لازم است که در این زمینه پیگیری های لازم را داشته باشیم.
رزم حسینی ادامه داد: شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با آزادگی و فضای باز گفت و گو برگزار شده و توانسته مطالباتی در سطح ملی داشته باشد.
وی اظهار کرد: باید طرحی از سوی اتاق بازرگانی برای نهادینه کردن معین های اقتصادی استان تدوین شود تا با تغییر مدیران استانی و تغییر مدیران معین اقتصادی، این طرح ها تعطیل یا دچار تغییر نشود.
وی با تاکید بر اینکه نباید جریان توسعه استان کرمان با تغییر افراد کند و یا تغییر کند ، افزود: در سال 97 پایشی در بین معین های اقتصادی انجام می شود و ممکن است برخی معین ها را حذف کرده و برخی را نگه داریم.
استاندار کرمان مدیران تلاشگر در مسیر توسعه اقتصادی را مجاهد اقتصادی دانست و گفت: دستگاه قضایی حمایت از مجاهدان اقتصادی را مد نظر دارد و از طرح های پیشنهادی در این زمینه استقبال می کنیم.
وی عنوان کرد: میزان تولید ناخالص داخلی در سطح ملی و استانی شفاف نیست زیرا برخی کالاهای کشاورزی، صنعتی و .... که مربوط به استان کرمان هستند از استان های دیگر صادر می شوند.
رزم حسینی افزود: نظام بهره وری که در کتابچه ها نوشته شده ، روی کاغذ خوب است اما برای گرفتن نتیجه های بهتر باید بطورمیدانی و بر روی بخش کشاورزی و دامپروری متمرکز شویم.
وی گفت: بی تدبیری و بی درایتی ها دارد ما را به سمتی می برد که سهم کشاورزی را در استان کاهش داده و به سمت صنایع و معادن برویم اما با برنامه ریزی دقیق می توان از این موضوع جلوگیری کرد.
رزم حسینی ادامه داد: ظرفیت های بسیار زیادی به شکل راکد در استان وجود دارد که باید از آنها برای آموزش فراگیر جوانان در سطح استان و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار گیرند.
استاندار کرمان گفت: مجمع استانی مدیران را در خردادماه در استان کرمان با حضور تمامی استانداران، معاونین استانداری، شهرداران، روسای اتاق های بازرگانی ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، روسای دادگستری، دادستان ها، تمامی کرمانیانی که در سطح ملی مسئولیت داشته اند و کارآفرینان موفق تشکیل می دهیم تا بر اساس بازدیدها، چالش ها و فرصت های توسعه در استان کرمان را بررسی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هر کرمانی در هر جایی هست باید در توسعه این استان نقش آفرین باشد.
رزم حسینی گفت: در شبکه مجازی باید اطلاع رسانی دقیقی به مردم انجام شود که در حال حاضر از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی کنیم.
وی افزود: باید آهنگ اطلاع رسانی درست، شفاف و دقیق و بدون تخریب به گوش همه مردم رسانده شود و مردم در جای جای استان بتوانند بطور آنلاین از موضوعات طرح شده در جلسات و سخنرانی های مدیران در مرکز استان آگاه شوند.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.