این فعال رسانه مطلب خود را چنین آغاز کرده است :به زودی نوروز از راه می‌رسد. پیشنهاد می‌کنم مهمانان عزیزتان را به دیدن آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی ببرید. این‌ بنا به تنهایی یک موزه‌ی کامل است. مضافا به این‌که موزه‌ی مستقلی هم دارد. فضاهای داخلی و بیرونی این مجموعه‌ی تودرتو، کم‌نظیر و شگفت‌انگیز است.
مهم نیست چه ساعتی آن‌جا می‌روید؛ هرساعتی از روز یا شب بروید این‌جا، دیدنی‌ها و عطرهای مدهوش کننده‌ی فراوانی دارد. تلفیقی از معماری 6 قرن اخیر کشورمان، با باغ‌سازی بسیار زیبا و فرح‌انگیز، با شما در این گردش و ضیافت همراه می‌شود.
فضای این شاهکار معماری، مملو از عناصر نور و رنگ‌های ملایم، درخت‌های بلند قامت و آب، شمعدانی و گلدان‌های سفال، کاشی فیروزه‌ای و گنبد، خنکی و سایه آفتاب است. باید همه‌ی وجودت را در چشم بریزی تا رخصت این دیدار فراهم شود.
اگر دل‌تنگ هستی این‌جا برو؛ پر از امید و لذت می‌شوی؛ شادی و شعف جانت را لبریز می‌کند. و اگر شاد و سرخوشی، بازهم به ماهان برو؛ این‌جا همه‌ی درها و دیوارها و نماهای پیرامون با تو حرف می‌زنند؛ جهانی از سئوال و چالش روی سرت آوار می‌شود. اندوه سئوالات بی‌جواب در ذهن‌ات می‌نشیند. این‌جا مجمع فرهنگ و فلسفه و هنر است، در پیشگاه ترنم طبیعت! به ماهان بروید!
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.