محمد رضانژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و 193 کودک در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری بهزیستی و مهدهای کودک مورد غربالگری اوتیسم قرار گرفتند.
وی به برگزاری آموزش توجیهی طرح غربالگری اوتیسم در جیرفت اشاره و اظهار کرد: این آموزش یک روزه برای مدیران مهدهای کودک سطح شهرستان جیرفت برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره 106 مدیر مهدکودک آموزش غربالگری اوتیسم را فرا گرفتند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت تصریح کرد: خصوصیات اصلی اختلال طیف اوتیسم با نشانه هایی در 2 زمینه رفتاری مشخص شده اند که شامل نقص در ارتباط اجتماعی و رفتارها، علایق یا فعالیت های تکراری و محدود است.
وی ادامه داد: تقلید نکردن کودکان از رفتار بزرگسالان، بروز حالت ترس یا وحشت شدید و استفاده از اشاره به جای کلام برای مطرح کردن درخواست، بخشی از نشانه‌ های کودکان اوتیسم است.
وی با بیان اینکه علائم اختلال طیف اوتیسم از حدود 2 سالگی مشهود است اظهار کرد: فرد مبتلا با آموزش های مستمر می تواند از زندگی طبیعی تری برخوردار شود از این رو هر چقدر زودتر بتوان این اختلال را در یک کودک تشخیص داد، می توان زودتر از برنامه های درمانی برای کمک به این کودکان نتایج بهتری را بدست آورد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
7450
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.