به گزارش ایرنا، محمد مهدی زاهدی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: برخی مصوبات بودجه برای اولین مرتبه در کشور اتفاق افتاده است از جمله افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت که به سمت پلکانی نزولی رفته است.
وی تصریح کرد: در بحث مالیات حقوق کارمندان دولت، افزایش مالیات پلکان صعودی داشته و در رابطه با پاداش پایان خدمت با نگاه عدالت محوری اختلاف درآمدها کم شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بازنشستگان فولاد در استان و کشور افزود: مبلغ پنج هزار میلیارد تومان منابع برای همطرازی حقوق بازنشستگان فولاد اختصاص یافته است تا مشکلات این قشر تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.
وی تصریح کرد: منابع درآمدی جدیدی خارج از لایحه بودجه برای بخش آموزش در نظر گرفته‌ایم به‌ طوری که بیش از 6 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش و حدود یک هزار میلیارد تومان به وزارت علوم اختصاص داده شده که حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان آن برای بازنشستگان این 2 دستگاه اختصاص داده‌ایم.
زاهدی با بیان اینکه اتباع بیگانه در استان کرمان یک معضل و تهدید جدی شده است تاکید کرد: باید مردم استان یک کمپین در این خصوص تشکیل دهند و به عنوان مطالبه مردمی توسط رسانه ها پیگری شود و ما هم حمایت می‌کنیم.
وی اظهار کرد: طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به اتمام رسیده است و به زودی به مجلس فرستاده می شود.
رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب قانون جامع نظام آموزشی مهارتی، امیدواریم در 2 سال آینده تحول جدی در حوزه اشتغال و صلاحیت فنی شکل بگیرد.
وی با اشاره به اینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان آماده شده است تصریح کرد: این طرح در جهت عدالت خواهی است و در صورت تصویب مجلس تحول جدی در نظام اداری اتفاق خواهد افتاد و باید شفاف‌سازی شود تا اعتماد مردم افزایش پیدا کند.
زاهدی گفت: عدالت آموزشی در بخش آموزش عالی در تمام نقاط کشور اجرا شده است و در سال آینده یک هزار و 100 میلیارد تومان برای پرداخت شهریه و وام دانشجویی در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار خواهد گرفت .
وی ادامه داد: نظام آموزش عالی کشور بیمار است و متناسب با نیازها، بازار کار، خلاقیت و نوآوری حرکت نمی کند و در این رابطه با محوریت آمایش سرزمینی نقشه راه آموزش عالی کشور تهیه شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مسکن در استان و کشور گفت: در بحث زلزله ساخت پنج هزار واحد آسیب دیده از طرف بنیاد مسکن در دستور کار قرار دارد و 200 هزار مسکن مهر ساماندهی نشده وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند.
زاهدی با اشاره به راه اندازی پتروشیمی فجر کرمان افزود: با صندوق توسعه ملی مذاکراتی داشتیم و اقدامات نرم افزاری بسیار خوبی انجام گرفته و باید از همکاری وزیر نفت برای احداث پتروشیمی کرمان تشکر کنیم.
وی با بیان اینکه تصمیم داریم کارگروهی تخصصی با حضور نخبگان در استان فعال شود افزود: با توجه به اینکه پروژه های بزرگی در استان کرمان در بخش های معادن، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی در حال اجرا است، شکل گیری این کارگروه تاثیر گذاری بسیاری در اقتصاد و اشتغال کرمان دارد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با راه اندازی جنبش نخبگی در استان کرمان شاهد جهش در برنامه ریزی استان باشیم.
وی تصریح کرد: می خواهیم به دور از جنجال های سیاسی کار کنیم و دست همه کسانی که در این راه همکاری نمایند را می بوسیم، اما مردم انتظار دارند با مدیرانی که کاهلی می کنند با استفاده از ظرفیت های قانونی برخورد شود.
زاهدی با اشاره به وجود برخی مشکلات در پارک علمی و فناوری استان کرمان اظهار کرد: در بودجه 97، مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار به این پارک کمک کردیم و باید جهش علمی، فکری، حلاقانه و نوآوری در حمایت از استارت آپ ها و شرکتهای دانش بنیان رخ دهد.
وی با اشاره به ابلاغ منشور گفت و گوی سیاسی از طرف رئیس جمهوری تاکید کرد: باید گفت و گوی سیاسی در عمل هم انجام شود و من خوشبین نیستم مگر اینکه اقدام عملی صورت پذیرد.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مطالبه جدی داشته باشیم تا نظام انتخابات حول محور احزاب شکل بگیرد و قدرت بیشتری به احزاب داده شود.
وی با اشاره به بالار فتن آمار طلاق در استان کرمان و کشور تصریح کرد: باید از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم و به جوانان در مباحث ازدواج، فضای مجازی و مواد مخدر آموزش های لازم داده شود.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.