به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با اشاره به استفاده از بانوان در پست های مدیریتی تصریح کرد: با ابلاغ رییس جمهوری مبنی بر اشتغال 30 درصدی بانوان به معاونت توسعه مدیریت تاکید کرده ایم این کار با دریافت مجوزها، انجام شود.
وی تصریح کرد: نمی توانیم استخدام جدید داشته باشیم اما همواره به استفاده از زنان اعتقاد داریم و دستگاه های اجرایی هم باید از زنان در پست های مدیریتی استفاده کنند.
وی بیان کرد: در سالهای گذشته بخش ذغال سنگ دولتی بود اما بعدا به بخش غیر دولتی واگذار شد اما متاسفانه فاصله ای بین فناوری صنعت ذغال سنگ در ایران و کشورهای دیگر دنیا، سبب ایجاد مشکلات مختلف از جمله عقب افتادگی حقوق کارگران شده است.
رزم حسینی ادامه داد: با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرداخت بخشی از معوقات حل شده است، همچنین هرکدام از شرکت‌های ذغال سنگ که مایل به استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی باشند، وام نوسازی تجهیزات به آنها تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به مشکلات خط راه آهن در شرق استان کرمان گفت: پیگیر توسعه مناطق محروم هستیم و با مدیرعامل راه آهن کشور صحبت می کنیم تا ایستگاه راه آهن فهرج سال آینده تکمیل شود.
وی بیان کرد: ما از هر کسی که به نفع نظام کار کند حمایت می کنیم و فعالیت معین های اقتصادی به صورت داوطلبانه است و برخی از معین های اقتصادی مناطق کرمان در حال مطالعه هستند که در سال جدید باید حرکت بیشتری انجام دهند.
رزم حسینی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای آبیاری تحت فشار در کرمان نداریم افزود:در ۴۳ هزار هکتار در شمال کرمان آبیاری تحت فشار اجرا کردیم و در این زمینه رشد ۴۶ درصدی داشتیم و میزان پس انداز در حوزه آب ۲۶۴ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: بیش از چهار هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است و بیش از چهار هزار حلقه چاه نیز به کنتور هوشمند مجهز شدند که قبلا این رقم حدود ۲۸۰ چاه بود و موفق شدیم 72 میلیون متر مکعب بیلان منفی آب را در کرمان بهبود بببخشیم.
وی با اشاره به برخی انتقادات در رابطه با راه اندازی صنایع با مصرف آب در کرمان اظهار کرد: بازده آب در کرمان به ازای هر متر مکعب در بخش کشاورزی 861 تومان است، اما در حوزه صنعت به 86 هزار تومان می رسد و در راهبرد اینده کشور استان کرمان باید صنعتی باشد.
استاندار کرمان افزود: احداث کارخانه پتروشیمی فجر کرمان با گاز شهری ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و 32 کارخانه زیر مجموعه آن احداث می شود و در مصرف آب آن از فاضلاب کرمان و آب خلیج فارس استفاده می شود.
وی با اشاره به راه اندازی کاروان مطالبه گری در استان تاکید کرد: وقتی مردم اطلاعات دقیقی به آنها داده شود دیگر معترضی در کف خیابان نخواهد بود.
رزم حسینی با بیان اینکه معین های اقتصادی فعالیت های خوبی در زمینه حفظ منابع طبیعی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در حوزه منابع طبیعی بالغ بر پنج هزار هکتار موافقت نامه امضا کردنده اند، اما کافی نیست.
مقام عالی دولت در استان کرمان گفت: سیاسی بودن خوب است اما نباید سیاسی کاری و دعوا و حاشیه سیاسی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: 41 درصد بودجه استان مربوط به جنوب استان است و این براساس شاخص های محرومیت، جمعیت و غیره محسوب می شود و عدالت خوبی در بحث بودجه در استان وجود دارد.
وی بیان کرد: در حوزه صنعت و معدن جنوب کرمان اتفاقات خوبی رخ داده و در سال آینده کارخانه ذوب مس کاتد توسط بخش خصوصی در این منطقه راه اندازی می شود .
رزم حسینی با اشاره به برخی انتقادات در رابطه با انتصاب مدیران در استان تصریح کرد: ما دولت اعتدالی هستیم و کارنامه ما در حوزه انتصابات کاملا شفاف است و هر مدیری برای انتصاب باید سلسله مراتبی را طی کند.
وی ادامه داد: تمامی جلسات سیاسی و فرهنگی در این دولت در استان برگزار شده است و ما نباید موضوعات را سیاسی کنیم، مردم کارنامه و کار از ما می خواهند.
استاندار کرمان تصریح کرد: در انتخاب معین های اقتصادی امتیاز ویژه ای به کسی در استان کرمان ندادیم و بخش خصوصی با انگیزه خیرخواهانه وارد شده وبر فعالیت های آنها نظارت کافی داریم.
وی در رابطه با نظارت بر عملکرد مدیران استان تاکید کرد: عملکرد مدیران به صورت دائم ارزیابی می‌شود و اگر به این نتیجه برسیم که مدیری ناکارآمد است، حتما تغییر می کند.
به گفته استاندار ، راه آهن سیرجان به کرمان در این دولت مطرح شد و با مذاکراتی که با بخش خصوصی داشتیم و حدود یکسال طول کشید مصوبه آن تایید شد و 70 درصد از بودجه آن توسط بخش غیر دولتی تامین می شود.
وی گفت: در حوزه ورزش بویژه فوتبال در حال مطالعه طرحی هستیم تا یک باشگاه منسجم با همکاری شرکت های استان وارد لیگ برتر شود.
رزم حسینی گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی در کرمان پاسخ داده و در سطح استان در حال اجراست و فضای کسب و کار استان بهبود پیدا کرد و شاخص های اقتصادی رشد یافته است.
وی افزود: سیاست وحدت بر محور ولایت و توسعه را در دستور کار قرار دادیم که این سیاست انگیزه انقلاب اسلامی بوده و فضای سیاسی خوبی در استان به وجود آمد و رقابت های سیاسی سالم و انتخابات خوب و بدون هیچ دغدغه ای در استان برگزار شد.
براساس این گزارش نشست پرسش و پاسخ نمایندگان اصحاب رسانه و مطبوعات با استاندار کرمان و برخی مدیران دستگاههای اجرایی این استان مدت سه ساعت بطول انجامید .
7347/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.