به گزارش دریافتی ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان سرهنگ نور علی چوگانی یکشنبه افزود: حفاظت از مواریث فرهنگی تنها بر عهده یک نهاد و یا ارگان خاص نیست و در این راستا باید همه دستگاههای مرتبط با هم همکاری داشته باشند تا بتوان خواب خوش سودجویان درحوزه میراث فرهنگی را پریشان کرد.
وی با بیان اینکه امنیت، شاه کلید توسعه صنعت گردشگری است تصریح کرد: اگر در کشوری زیرساختهای گردشگری فراهم باشد اما در حوزه امنیت مشکلاتی وجود داشته باشد، بدون شک گردشگری آن کشور توفیقی نخواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه پلیس یگان حفاظت میراث فرهنگی، ناشناخته و گمنام است، بیان کرد: برای تغییر نگرش و جلب مشارکت های مردمی باید راه اندازی شبکه های اجتماعی و محلی در اولویت کارها قرار گیرد و نگاه مردم را نسبت به میراث فرهنگی و لزوم حفظ این آثار روشن تر ساخت.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: برای فرهنگ سازی بین مردم باید سرمایه گذاری کرد و این قبیل سرمایه گذاری ها در دراز مدت تاثیر خواهند داشت.
وی با اشاره به لزوم آموزش پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی اشاره کرد اظهار کرد: باید نیروهای یگان حفاظت به زبان های مختلف جهان تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند بهتر خدمات ارائه کنند.
سرهنگ نور علی چوگانی به تازگی مسئولیت یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان را عهده دار شده است.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.