به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان 'سیدمصطفی آیت‌ اللهی‌ موسوی' افزود: در شهرها و روستاها به‌ ترتیب مبلغ 6 و پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در اختیار مردم قرار داده می ‌شود.
وی ادامه داد: اگر این افراد بتوانند قبل از پایان سال پرونده‌ های خود را کامل کرده و شروع به عملیات ساخت و ساز کنند، مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات کم بهره نیز دریافت می کنند.
آیت‌ اللهی موسوی عنوان‌ کرد: افراد در مناطق زلزله زده کرمان اگر بنا بر افزایش متراژ داشته باشند باید مابقی هزینه را خودشان تأمین کنند ضمن اینکه با شهرداری و اداره نظام مهندسی استان هماهنگ کرده ایم تا از افراد در رابطه با تهیه نقشه و کسب نظارت‌ ها و پروانه های ساخت بناهایشان هزینه ‌ای دریافت نکنند و همه این هزینه‌ ها را بنیاد مسکن تقبل کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در مناطق زلزله زده در مرحله ساخت و گودبرداری هستیم و البته در منطقه هجدک هم اکنون هفت واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد و کار واحد‌های دیگر هم در حال انجام است، ضمن این که در کوهبنان هم روند کار به همین شکل است.
وی افزود: کار ساخت و ساز بناهای عمومی هم از طریق دولت در حال پیگیری است تا در اعتبارات تملک سال آینده که ابلاغ شود تا بتوانیم کار‌های بازسازی و ساخت این واحد‌ها مانند مساجد و ادارات را انجام دهیم.
آیت ‌اللهی موسوی بیان کرد: با توجه به اینکه در هجدک و کوهبنان قنوات زیادی داریم کار احیای آنها نیز توسط دستگاه های مربوطه آغاز شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به سفر رئیس جمهوری به کرمان تصریح‌ کرد: در این سفر به بنیاد مسکن دستور داده شد، ساخت و ساز خانه های تخریب شده در زلزله تا ماه های خرداد و شهریور سال آینده به اتمام برسد که بر اساس همان دستور، برنامه زمانبندی شده از طریق بنیاد مسکن تهیه کرده ایم که در دستور کار است و مرتب درحال پیگیری هستیم تا در همین زمان این اقدامات به پایان برسد.
وی اضافه کرد: بخش عمده‌ ای از این کار به خود مردم بر می‌گردد که تخریب واحدها و تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات را سریع‌تر انجام دهند تا بتوانیم وارد مرحله ساخت بشویم که البته واحد‌های زیادی بعد از زلزله کرمان تاکنون آواربرداری شده و کار ساخت آن ها درحال انجام است.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.