به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: روحانیت تحصیل کرده در ارتباط با نسل جدید موفق عمل کرده ولی باید در مساجد که قطب فرهنگی هستند حرکت خوبی انجام گیرد.
وی ادامه داد: در استان کرمان روحانیون فاضل و با تدبیر بسیارند که می توانند با برنامه ریزی در نسل جوان تاثیر بگذارند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: این استان در صورت تامین آب در زمینه های تولید پسته، صنایع خودرو سازی، معادن، جاذبه های گردشگری استانی مستعد است و در شکوفایی اقتصادی کشور نقش مهمی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان هم در این دیدار گفت: برای کسب موفقیت در حوزه های کاری سه اصل نیروی انسانی، اختیارات و مدیریت و بودجه باید مد نظر باشد.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: اخلاص در کنار این سه امر نتیجه مطلوب را رقم می زند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: پهناورترین استان کشور که شمالی ترین تا جنوبی ترین آن بیش از 700 کیلومتر مسافت دارد به لحاظ فرهنگی سه هزار مسجد را داراست .
وی ادامه داد : 49 حوزه علمیه،56 امام جمعه در 23 شهرستان، هزار و 500 امام جماعت در حوزه فرهنگی استان کرمان فعالیت می کنند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: ارزیابی دقیقی باید از مساجد استان کرمان صورت گیرد تا تحولی اساسی در زمینه محتوا انجام شود.
وی گفت: اگر از مساجد استان ارزیابی میدانی صورت گیرد و برنامه دقیقی برای تراکم مساجد در استان صورت گیرد در بحث محتوایی هم روحانیت می تواند یک مجموعه قدرتمند باشد.
حجت الاسلام علیدادی گفت: در کرمان شخصیت های برجسته روحانیت داریم که می توانند بسیار در بحث محتوایی تاثیرگذار باشد.
وی اشاره ای هم به شخصیت آیت الله جعفری امام جمعه سابق کرمان کرد و افزود: وی چهار دهه فعالیت خود همدلی و هماهنگی و مد نظر قرار دادن سلامت مالی در راستای رفع مشکلات استان کوشید.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.