به گزارش ایرنا ، محمود صفری روز یکشنبه در بیست و چهارمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح در کرمان افزود: با انجام کار فرهنگی می توان با پیشگیری جرم از تبعات نامیمون بعدی در این حوزه ها به نحو موثری کمک کرد.
وی در قالب پاورپونت چهار برنامه پنج ساله تعریف شده جهت مقابله با جرم که امسال آخرین سال برنامه چهارم آن بشمار می رود را با محوریت پیشگیری از ضرب و جرح در نیروهای مسلح برای جمعی از فرماندهان استان کرمان تشریح کرد.
صفری اضافه کرد : با تاکیدات مقام معظم رهبری و نظر به اینکه جرم جرح و ضرب پس از فرار از خدمت سربازی دارای بیشترین فراوانی است ،عملیاتی کردن راهکارهای کنترل و کاهش جرم ایراد ضرب و جرح عمدی در نیروهای مسلح را در سالجاری در دستور کار قرار دادیم .
وی از فرماندهان نیروهای مسلح خواست تا در جهت پیشگیری از ایراد ضرب و جرح در مراکز نظامی اقدامات فرهنگی بیشتری را در برنامه های کاری خود قرار دهند و همچنین از مولفه مهم مشورت که موجبات همراهی جامعه هدف را بدنبال خواهد داشت ، در اداره امور هیچگاه غافل نشوند .
**امر پیشگیری تنها با قوه قضائیه محقق نمی شود
معاون بازرسی ارتش جمهوری اسلامی هم در این مجمع گفت : همه نهادها و سازمانهای نیروهای مسلح باید در امر پیشگیری از وقوع جرم ورود کنند چرا که تنها همه وظیفه و تکالیف در این امر مهم را بر دوش قوه قضائیه بگذاریم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد حمید واحدی یکی از عوامل مهم بروز خشونت و وقوع جرم را سوء مدیریت دانست و افزود: باید با آگاهی بخشی بیشتر و آشنا نمودن کارکنان با آئین نامه های انضباطی و مجموعه قوانین و جلوگیری از واگذاری ماموریت های خارج از توان افراد و اهتمام ویژه به کارهای فرهنگی و عقیدتی به امر پیشگیری از وقوع جرم بخصوص ایراد ضرب و جرح کمک کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید با کار و تلاش ثابت کنیم که سرباز ولایت هستیم تصریح کرد: رها نکردن سربازان وظیفه در پادگانها در ساعات غیر اداری و نظارت جدی توام با برگزاری برنامه های فرهنگی برای سربازان قطعا موجب کاهش وقوع جرم در این مجموعه ها خواهد شد.
** تاکید بر پیشگیری موجب کاهش جرائم شده است
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان هم در این نشست با بیان روایات و شرح مطالبی از کتابهای معراج السعاده و بحار الانوار و برشمردن مواردی که موجب خشم و غضب در انسانها می شود، گفت : اقدامات پیشگیرانه و فعالیتهای فرهنگی طی سالهای اخیر موجب کاهش وقوع جرم شده است .
حجت‌الاسلام حسین رضایی افزود: این سازمان که بمنظور جلوگیری از تعدی نیروهای مسلح به مردم، نظام و قانون شکل گرفته است تاکنون با اجرای چهار برنامه پنج ساله از سال 77تاکنون بخوبی توانسته در این عرصه موفق ظاهر شود.
حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در موضوع جرح و ضرب افزود: بر این اساس اولویت رسیدگی به این موضوع یعنی ایراد جرح و ضرب را در سال این برنامه لحاظ کردیم و بطور جد دنبال می کنیم .
وی برگزاری این مجمع استانی با حضور مسئولان کشوری و فرماندهای سازمانهای مختلف نظامی و انتظامی در این مجمع را هم با هدف شناسایی علل و عوامل جرح و ضرب و ارائه راهکارهای پیشگیرانه در این خصوص برشمرد.
اداره کل پیشگیری از وقوع جرم ،از سال 1377برنامه های مدون پنج ساله را طرح ریزی نمود و اولین نهاد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم درنیروهای مسلح ، را با عنوان ' مجامع استانی پیشگیری از وقوع جرم 'تشکیل داد.
پس از شروع فعالیت نهاد مجامع پیشگیری ، از سال 1377تاکنون چهار برنامه پنج ساله تدوین شده است .
تهیه و انتشار : بهنام احمدی **5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.