جعفر نعمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت تعاونی و 11 تشکل‌ مردم‌نهاد منابع طبیعی در منطقه جنوب استان کرمان فعال است.
وی تصریح کرد: نشست‌ های متعددی با این تشکلها در زمینه حفظ طبیعت برگزار شد و بیش از سه هزار و 800 همیار طبیعت جذب شده که 2 هزار و 803 نفر از این افراد دانش‌ آموزان همیار طبیعت و 997 نفر افتخاری هستند.
وی ادامه داد: در زمینه استفاده از ظرفیت ‌های تشکلهای خصوصی دورههای آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات منابع طبیعی و راهکارهای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی برگزار شده است.
وی بیان کرد: ظرفیت‌ و توانمندیهای بخش ترویج اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان را در زمینه حفظ و حراست از عرصه ‌های منابع طبیعی با استفاده از اطلاع ‌رسانی و آگاهی‌ بخشی به مردم معرفی کردیم.
رئیس اداره ترویج منابع طبیعی جنوب استان کرمان با بیان اینکه بیش از 90 درصد مدیران و کارکنان این اداره کل طی دوره‌ های مختلف آموزش دیده اند بیان کرد: این افراد طی هفت دوره استانی 741 نفر روز، سه دوره غیرحضوری ملی 300 نفر روز و 300 نفر روز در دوره ‌های حضوری ملی و مجریان و بهره‌ برداران طی 20 دوره آموزشی 2 هزار و 746 نفر روز آموزش داده شده‌ اند.
وی با بیان اینکه بیش از سه کیلومتر تبلیغات محیطی در منطقه جنوب کرمان انجام شده است افزود: بیش از 100 تابلوی فلزی در زمینه اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و تصرف در جنگلها و مراتع نصب و 855 خودرو شعارنویسی شده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته اعتبار استانی اداره آموزش، ترویج و مشارکتهای مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان 350 میلیون ریال بوده که در سال جاری به یک میلیارد و 850 میلیون ریال رسیده و اعتبارات ملی نیز 200 میلیون ریال بوده که به یک میلیارد و 300 میلیون ریال رسیده است.
وی ادامه داد: بخش‌ ترویج با افزایش اعتبار در سطح هفت شهرستان‌ جنوب کرمان مجهز به سیستم های سخت‌ افزاری شد.
نعمتی از اخذ مجوز ثبت اتحادیه شرکتهای تعاونی منابع طبیعی جنوب کرمان خبر داد و گفت: این اتحادیه در حال پیگیری دریافت کد اقتصادی است تا بخشی از فعالیتهای منابع طبیعی را برای حضور در عرصه واگذار کنیم زیرا در صورت مشارکت مردم در اینگونه فعالیتها حفظ و حراست از جنگلها و مراتع به مراتب آسان‌ تر است.
اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.