به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار شامگاه سه شنبه در نشست با شوراها، تشکل های مردمی، نمایندگان احزاب، نخبگان و کارآفرینان حول محور گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی افزود: گفت و گوی بین نسلی می تواند در جامعه ابعاد گسترده ای را در برگیرد و ما نیز به صورت جدی روی این موضوعات کار می کنیم.
وی ادامه داد: جامعه سالم جامعه ای است که اجازه دهد صداها شنیده شود و مطالبات مردم محقق و شعارها عمل شود و مشکلات را نیز می دانیم و به یقین تحقق جامعه سالم بدون مشارکت و مطالبه گری مردم قابل تحقق نخواهد بود.
ابتکار خاطرنشان کرد: تلاش داریم بر اساس برنامه هایی که دولت دوازدهم ارائه کرده و طبق تکالیفی که در برنامه ششم توسعه آمده و بر اساس این برنامه ها و مطالبات مردمی به ویژه مطالبات جوانان و زنان دولت را پیش ببریم و جهت گیری ها را بر این اساس شکل دهیم.
وی ادامه داد: برای پیشبرد مسائل حوزه زنان، اشتغال، محیط زیست و .... نیاز به برنامه ریزی جدی داریم و یکی از این برنامه ها تنظیم برنامه توسعه نقش زن و خانواده برای استان کرمان است.
معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه رویکرد برنامه ای را در همه حوزه ها باید دنبال کنیم، گفت: قانونمند و توانمند کردن مشارکت های مردم در قالب تشکل ها، تعاونی ها و... یکی از اهداف مد نظر است که دولت در این زمینه تلاش می کند تا در جایی که نیاز است برون سپاری و یا خصوصی سازی کند.
ابتکار گفت: یکی از زمینه های اصلی برون سپاری مددکاری و خدمات اجتماعی در حوزه آسیب ها است و در این زمینه باید سازمان های مردم نهاد، تشکل ها و خیریه های توانمند داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برای خیلی از مسائل دولت باید زیرساخت ها را تامین کند، افزود: بعد از انقلاب دولت را بیش از حد وارد مسایل اقتصادی و اجتماعی کرده ایم و این امر از اثربخشی فعالیت ها کاسته است .
ابتکار گفت: دولت وظیفه ایجاد فضای امن و آرام برای فعالیت اجتماعی سیاسی و ... دارد و همه این ها باید در فضای امن و امنیتی نشدن انجام شود.
وی با بیان اینکه در دولت های یازدهم و دوازدهم حمایت حقوقی از سازمان های مردم نهاد را داشته ایم تا در حوزه سیاست گذاری نقش داشته باشند، اظهار کرد: در حوزه اشتغال سبز برای کارآفرینی در حوزه محیط زیست اقدام می کنیم.
ابتکار بر ایجاد زنجیره ارزش در جامعه تاکید کرد و گفت: لازمه این امر ایفای نقش کلیدی سازمان های مردم نهاد، تشکل ها و ... است.
وی گفت: برای حل بخشی از مسائل موجود طرح ارتقای تاب آوری را خواهیم اشت زیرا آموحتن مهار های زندگی در مواجهه با مشکلات خیلی کمک می کند.
وی ادامه داد: وام های قرض الحسنه از بانک مهر ایران برای زنان سرپرست خانوار گرفته ایم و در حوزه اشتغال نیز این کار را دنبال می کنیم.
** 30درصد پست های مدیریتی به بانوان واگذار می شود
ابتکار پیرامون به کارگیری زنان در حوزه های مدیریتی نیز گفت: دولت بخشنامه ای را داده است و به شکل جدی از وزرا و استانداران خواسته که 30 درصد پست های مدیریتی را به بانوان توانمند واگذار کنند.
وی گفت: هم اکنون6 معاون وزیر زن را داریم که در 6 ماه گذشته منصوب شده اند و در برخی پست ها مسئولیت های اصلی مانند ایران ایر و سازمان استاندارد بر عهده بانوان است.
وی خاطرنشان کرد: در مورد جوانان نیز کارهای زیادی شده است و جوانان زیادی به کار گیری شده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:دیدگاه اصلی این است که احزاب در کنار رسالت های سیاسی رسالت های اجتماعی نیز داشته باشند و ریشه بسیاری از مطالب در مسایل اجتماعی ماست زیرا با مهاجرت از روستاها به شهرها فرد از تمام ریشه های خانوادگی و منطقه ای خود جدا شده و در ادامه بحران های زیست محیطی بحران های اجتماعی وفرهنگی نیز ایجاد می شود.
معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید در برابر تلفات، سوءاستفاده و کج کردن قانون در باره مسایلی مانند محیط زیست ایستاد، گفت: روستاها را مرکز تولید مولد و فرهنگ، توریسم محیط زیست و ... هستند و باید حفظ شوند.
وی با اشاره به دوبرابری نرخ بیکاری بانوان تحصیل کرده به تناسب مردان تحصیل کرده نیز گفت: برای حل این موضوع، اشتغال فراگیر با توجه به توانمندی ها و علایق خانم ها مد نظر قرار گرفته است و نشست تخصصی نقش فن آوری ارتباطات در توان افزایی زنان را نیز داریم.
به گزارش ایرنا، در این نشست از سند سلامت بانوان کرمان، پک (بسته)کارآفرینی خانم سرچشمه پور و تمبر دکتر معصومه ابتکار رونمایی شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.