به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از کارکنان نیروی هوایی مستقر در استان کرمان افزود: اولین ویژگی ارتش این است که از بطن خود مردم است و از مردم جدا نیست.
وی با بیان اینکه ارتش در خدمت اسلام است تصریح کرد: امروز در راس ارتش و نیروهای مسلح جانشین امام زمان (ع) و فقیهی عالم و متدین وجود دارد که چنین چیزی در تاریخ کشور و ارتش های جهان سراغ نداریم.
امام جمعه کرمان با اشاره به 19 بهمن و سالروز بیعت همافران با امام (ره) در سال 57 گفت: حرکتی که ارتش و نیروی هوایی انجام داد، ارزش بسیار بالایی داشت، زیرا هنوز انقلاب به پیروزی نرسیده بود و احتملات مختلفی وجود داشت و کسی نمی توانست پیروزی انقلاب را پیش بینی کند.
وی بیان کرد: وقتی نیروی هوایی تصمیم گرفت با امام خمینی(ره) بیعت کند خطرات احتمالی را به جان خرید و در روز سخت در کنار مردم برای مبارزه به میدان آمد و فداکاری و جانفشانی کرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: جنبه روحی و روانی حرکت نیروی هوایی در سال 57 بسیار مهم بود و وقتی این اتفاق پدید آمد روز یاس رژیم طاغوت بود.
وی افزود: نیروی هوایی وقتی به انقلاب پیوست رژیم از درون تهی، مبارزه آسان تر و طرفداران رژیم شاه نیز ناامید شدند و عقب نشینی ها آغاز و سنگرهای رژیم با حمایت ارتش فتح شد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: حرکت نیروی هوایی جلوی کودتاهای احتمالی را گرفت و سرنوشت ساز و تاریخی بود.
وی تاکید کرد: ارتش در قبل و بعد از انقلاب به امام (ره) پیوست و پس از انقلاب نیز از دستاوردهای انقلاب دفاع کرد که شاهد آن حضور در دوران دفاع مقدس با سایر نیروهای نظامی برای دفاع از کشور بود.
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی مستقر در استان کرمان نیز گفت: 19 بهمن روز تاریخی بود که به پیروزی انقلاب شتاب داد و در راستای تعهد ارتش به انقلاب و امام راحل آشکارا حمایت خود را از انقلاب نشان داند.
حجت الاسلام محمدرضا رشیدی پور افزود: ارتش آمادگی کامل دارد که همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد و متدین و انقلابی در راستای انقلاب اسلامی حرکت کند.
وی بیان کرد: 10 یگان ارتش در استان کرمان حضور دارند که هشت یگان در کرمان و 2 یگان در سیرجان مستقر هستند.
فرمانده گروه پروازی شهید کاربر نیز با تبریک روز نیروی هوایی گفت: در استان کرمان مثل سایر نیروهای نظامی در خدمت انقلاب و گوش به امر رهبر انقلاب هستیم.
سرهنگ کریم فرهنگ خویی افزود: امیدواریم بتوانیم وظایف و خدمت هایی که بر دوشمان است را به خوبی انجام دهیم.
در این آیین جمعی از روحانیون شاغل در بخش های مختلف واحدهای ارتش و فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی مستقر در استان کرمان حضور داشتند.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.