به گزارش ایرنا ، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران این طرح ها را شامل 2طرح آبیاری تحت فشار و یک طرح تولید ماهی گرمابی و یک طرح تولید کود آلی آب نگهدار است.
حسین رضایی افزود: یکی از طرحهای آبیاری تحت فشار در باغ پسته ای به مساحت 40 هکتار متعلق به موقوفات هلال احمر واقع در ده شفیع است که برای چهار نفر اشتغالزایی شده است.
وی تصریح کرد: اعتبار به کار رفته برای اجرای این طرح نیز 2 میلیاردو 800 میلیون ریال به صورت تسهیلات بلا عوض به آن اعطا شده و یک میلیارد و 100 میلیون ریال هم آورده شخصی بوده است.
رضایی دیگر طرح آبیاری که مورد بهره برداری قرار گرفت را متعلق به خدیجه نظری کار آفرین رفسنجان عنوان کرد و افزود: این طرح در باغ پسته ای به مساحت 26 هکتار در عبدالله آباد اجرا شده که سه نفر دراین محل مشغول به کار شده اند ضمن اینکه هزینه اجرای این طرح هم 650 میلیون ریال آورده شخصی و یک میلیارد و 850 میلیون ریال هم به صورت تسهیلات بلاعوض به ان اعطا گردید.
رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان بیان کرد: فاز اول طرح پرورش ماهی گرم آبی نیز متعلق به افصح هجری است که در منطقه علی آباداخوان با ظرفیت تولید 10 تن ماهی در سال اجرا شده است اعتبار این طرح هم یک میلیارد ریال آورده شخصی و 500 میلیون ریال هم به صورت سرمایه در گردش و تسهیلات اعطا شده است.
وی ادامه داد: سه نفر در این طرح اشتغالزایی شده و فاز دوم این طرح نیز در سال آینده با افزایش ظرفیت 20 تن ماهی در سال اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.
رضایی خاطرنشان کرد: همچنین طرح شرکت تولید کود آلی آب نگهدار واقع در ناصریه از توابع رفسنجان نیز افتتاح شد که سالانه 10 هزار تن از این نوع کود را تولید و به بازار عرضه می کند.
وی تصریح کرد: اعتباری که در اجرای این طرح به کار رفته 20 میلیارد ریال به صورت هزینه ثابت و اورده شخصی و 5 میلیارد ریال هم به صورت سرمایه درگردش و تسهیلات اعطا شده است.
وی بیان کرد: همچنین عملیات احداث یک طرح پرورش گاوداری 110 رأسی با اعتبار پیش بینی شده 30 میلیارد ریال در علی آباد اخلاقی آغاز شد.
رفسنجان با جمعیت 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
خبرنگار:مریم رضایی** انتشار : بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.