سید یعقوب موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک ایام الله دهه فجر افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها بالغ یک هزار و 204 میلیارد و 754 میلیون ریال است که با بهره بردای از این طرح ها برای بیش از یک هزار و 500 نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: تعداد 408 طرح در حوزه آب و خاک، پنج طرح دامپروری، 30 پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی و 16 طرح در حوزه تولیدات گیاهی است.
موسوی بیان کرد: طرح های قابل افتتاح در بخش آب و خاک نیز شامل357 طرح سیستم های نوین آبیاری ، 9 طرح تسطیح اراضی، 6 مورد طرح احیاء و مرمت قنوات، هفت پروژه تجهیز و نوسازی اراضی، 12 طرح استخر ذخیره آب ،10 طرح اجرای خط انتقال آب با لوله به طول هفت کیلومتر و 6 طرح لایه روبی کانالهای خاکی به طول 15 کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: در حوزه دام پنج طرح شامل پرواربندی شتر 100 نفری، پرورش بز مورسیا، پرواربندی بره 200 راسی، پرورش گاو شیری 60 راسی و پروار بندی گوساله 45 راسی افتتاح می شود.
موسوی خاطر نشان کرد: در حوزه صنایع تبدیلی از تعداد 30 پروژه و طرح در دست اقدام تعداد 6 طرح آماده بهره برداری با اعتبار بیش از 287 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: در حوزه تولیدات گیاهی 16 طرح شامل یک طرح ذرت خشک کنی، 10 طرح احداث گلخانه، یک طرح احداث نخلستان یک طرح پرورش قارچ خوراکی یک طرح احداث پست قرنطینه نباتی و 2 طرح در بخش مکانیزاسیون شامل ماشین آلات و ادوات کشاورزی به بهره برداری می رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: چهار طرح بسته بندی خرما ، 2 طرح پرواربندی گوساله 75 راسی و 300 راسی و یک طرح پرورش بز داشتی با موجوع اعتبار 68 میلیارد و 584 میلیون ریال آماده کلنگ زنی است.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.