به گزارش ایرنا ، حسین امیری خامکانی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان کرمان با حضور رئیس جمهوری و جمعی از وزرای کابینه افزود: برای سازگاری زندگی مردم با زلزله نیازمند پرداخت تسهیلات بازسازی در این استان وجود دارد و با بازسازی منازل مسکونی زلزله بعدی نیز در امان خواهیم بود.
وی تصریح کرد: دولت تسهیلاتی برای مناطق زلزله زده ازجمله شهرستان های کوهبنان، زرند و راور در شمال استان کرمان تصویب کرده و اکنون در تحویل کانکس مشکلاتی وجود دارد و پرداخت تسهیلات تا انجام آواربرداری، داده نمی شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: به اماکن عمومی پس از زلزله رسیدگی نشده و مستاجرها پس از زلزله با تخریب منازل مسکونی جایی برای اسکان ندارند و در این زمینه نیازمند ارائه تسهیلات هستیم.
وی افزود: ایمنی معادن ذغالسنگ استان کرمان بسیار با اهمیت است و باوجود چندین مورد حوادث در این معادن از دولت خواستار سرعت بخشی در ایمن سازی معادن ذغالسنگ هستیم.
امیری خامکانی با بیان اینکه مردم زلزله زده شهرستان کوهبنان منتظر حضور رئیس جمهوری در این منطقه هستند اظهار کرد: با حمایت رئیس جمهوری تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد، شاغلان ذغالسنگ جبران شود و احداث منطقه ویژه زرند و کوهبنان که کارشناس آن تعیین شده تسریع یابد.
وی خواستار حمایت رئیس جمهوری از پروژه های راه آهن جنوب استان کرمان، احداث تونل انتقال آب از دریای عمان و رفع مشکلات صادرات و پایانه های صادراتی جنوب استان کرمان شد.
نشست شورای اداری استان کرمان با حضور رئیس جمهوری، وزیر کشور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان و مشاوران رئیس جمهوری، استاندار، امام جمعه کرمان و سایر مسئولان استانی و کشوری در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.
همچنین در این نشست رئیس جمهوری بصورت ویدئو کنفرانس با حضور محمد شریعتمداری در رفسنجان پروژه فلش مس سرچشمه را افتتاح کرد.
خبرنگار حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.