به گزارش ایرنا ، با همکاری بنیاد فرهنگی و هنری ایرج بسطامی و برای کمک به زلزله ‌زدگان شهرستان کوهبنان کنسرت خیریه ‌ای برگزار شد که علاوه بر کمک های مادی برای خرید کانکس و مایحتاج مردم زلزله زده این خطه، موجب دلگرمی و حمایت روانی از مردم کوهبنان شده است.
کاروانی از اهالی هنر که صدای مردم کوهبنان دل آنها را به درد آورده است در این روزهای سخت با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان به عیادت مردم رفتند تا از مشکلات آنان آگاه شوند.
هر روز خورشید از تلالو وجودش گرمی بخش زمینی است که در آن انسان هایی روزگار را با زمزمه خدمت به خلق آغاز می کنند و با دست طرب همچون باد بهاری بر فروبستگی های کار جهان گره گشا می باشند.
از این دست دوستان ارزشمندمان که ندیم نیک نام و همنشینی نیک کردارند، با استعانت از الطاف ربوبی درد و رنجی مشترک، از مردم بام فرهنگی استان کرمان آنان را پریشان حال کرده است.
بیش از یک ماه از زلزله 5.2 ریشتری شهرستان کوهبنان می گذرد؛ در این روزهای سرد زمستانی تنها پشت و پناه کوهبنانی ها خداست .
امید در دل مردم کوهبنان همچنان زنده است و همواره چشم امید آنها به دستان پر مهر و محبت کسانی است که خداوند در قلبشان مهربانی را زنده نگه داشته است، کسانی که قلبشان برای بازسازی بام فرهنگی می تپد.
امروز نگاه مردم کوهبنان به دستان پر مهری است که خداوند قلبی رئوف و مهربان در وجودشان قرار داده است.
خدا را شاکریم که در این بحران پیش آمده اهالی فرهنگ و هنر مردم شهرمان را به باد فراموشی نسپردند و همراه و همدمشان شدند.
پس از زلزله‌ شب یلدای کوهبنان و ویرانی‌ منازل و ساختمان های شهر کوهبنان و روستای جور برخی از هموطنان به ناچار در چادرهای هلال احمر مستقر شده‌ اند و به سختی روزگار می گذرانند.
این کنسرت خیریه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف کمک به زلزله زدگان شهرستان کوهبنان برگزار شد و با اجرای موسیقی سنتی و با حضور مهمان ویژه حسام الدین سراج شامگاه جمعه در سالن استاد مطهری شهرکوهبنان به روی صحنه رفت و با استقبال گسترده مردم کوهبنان مواجه شد.
حدود یکهزار نفر از مردم کوهبنان در این کنسرت حضور یافتند و برای ساعتی غم از دست دادن خانه و کاشانه خود را به باد فراموشی سپردند.
حسام الدین سراج به همراه هیات همراه همچنین از مناطق زلزله زده کوهبنان کرمان بازدید کردند و با مردم این دیار دیدار کردند.
پس از زلزله 5.2 ریشتری کوهبنان کرمان هنرمندان و ورزشکارانی ازجمله حمید استیلی، ملیکا زارعی، امیر فضل آبادی، ساناز قربان نژاد، علی سامره، مهدی هشمتی، منصور محمدحسنی، احمد محمدی و هرکس با پیشه خود به کمک مردم کوهبنان آمدند.
این زمین لرزه علاوه بر خسارات فراوان مالی ازجمله تخریب منازل مسکونی و سازه های شهرستان کوهبنان و دهستان جور چندین مصدوم برجای گذاشت.
گزارش: حامد سالاری و رضیه محمد حسنی **انتشار : بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.