به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا سعادت فر در خطبه های نمازجمعه این هفته جیرفت افزود: یکی از مهمترین مشکلات جامعه اشتغال و مسائل اقتصادی است لذا مهترین وظیفه دولت ایجاد اشتغال است.
وی ادامه داد: مردم هم باید در کنار دولت در زمینه اشتغال و وضعیت اقتصادی تلاش کنند تا شاهد رشد و اعتلای کشور باشیم.
امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که اقتصاد جیرفت بر پایه کشاورزی بنیان گذاشته شده است، گفت: باید مردم علاوه بر کشاورزی در بخش های دیگر هم فعالیت کنند و از حالت یک قطبی خارج شوند.
وی افزود: با توجه به فقر منابع آبی و خشکسالی های اخیر ، کشاورزان باید به کشت های جایگزین کم آب و مقرون به صرفه اقتصادی تغییر گرایش دهند.
خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد : کارشناسان سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان باید با برنامه ریزی اصولی در زمینه کشت محصولات و استفاده از منابع آبی به کشاورزان مشاوره دهند تا شاهد پیشرفت کشاورزی در منطقه باشیم.
وی به ظرفیت های گردشگری و صنایع و معادن شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: خانه های بوم گردی فرصت بسیار خوبی با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان برای جذب توریسم در بخش گردشگری فراهم کرده است.
حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: وجود معادن مهمی مانند آهن، مس و طلا ظرفیت بسیار خوبی برای جیرفت است که مسئولان این بخش ها با معرفی فرصت های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی زمینه اشتغالزایی و توسعه منطقه را فراهم می کنند.
وی مردم را به تشکیل تعاونی برای فعالیت های اقتصادی دعوت کرد و گفت: با ایجاد این گروه ها و حمایت های دولت زمینه اشتغالزایی و ایجاد عدالت اجتماعی فراهم می شود.
امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود مردم رابه خواندن نماز اول وقت دعوت کرد و گفت: نماز اول وقت را ساده نگیریم چون خواندن نماز اول وقت اثرات بسیار خوبی در زندگی دارد.
وی همچنین به نزدیک شدن به ایام دهه فجر اشاره و اظهار کرد: نقد اگر توسط دشمنان باشد برای ناکارآمد نشان دادن نظام است و اگر نقد توسط دوستان باشد باید مورد توجه قرار گیرد چرا که برای پیشرفت جامعه انتقاد شده است از این رو باید در این ایام نقد ها را بپذیریم.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز **انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.