به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی افزود: مطالبه گر سرسخت فعالیت بخش غیردولتی و خصوصی در اقتصاد ایران هستیم و بر همین اساس یک شهرستان را به بخش غیردولتی واگذار کرده ایم و امروز 23 معین اقتصادی کار توسعه استان کرمان را بر عهده گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: ما نماینده بخش خصوصی در دولت هستیم و عضو اتاق بازرگانی بوده ام و در این زمینه اتاق بازرگانی استان کرمان باید به عنوان کلینیک صنعتی عمل کند.
وی الگوی موفق استان کرمان در پایش فضای کسب و کار در استان و کشور را مورد تحسین قرار داد و افزود: اتاق بازرگانی کرمان می تواند طرح های جدید و متفاوتی نسبت به مرکز را اجرایی کند و در این زمینه مدل های جدیدی را در کشور ارائه دهد.
وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی اکنون نقش رهبری اقتصاد ایران را ندارد گفت: اتاق بازرگانی استان کرمان با استفاده از ظرفیت و تخصص کارآفرینان موفق می توانند حداقل 30 درصد اشتغال استان کرمان را محقق کنند و ما همواره از اتاق بازرگانی کرمان حمایت کرده و خواهیم کرد.
** اقدامات خوبی در زمینه پنجره واحد اقتصادی در استانداری کرمان آغاز شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان نیز گفت: یکی از عوامل مهم در فضای کسب و کار، استعلام های دستگاهی است که برای تسهیل این روند، ایجاد پنجره واحد اقتصادی به صورت فیزیکی یا الکترونیکی مورد تاکید قرار گرفته بود.
محمدجواد فدائی افزود: با نظر استاندار کرمان مقرر شد تا زمانی که پنجره واحد الکترونیکی ایجاد می شود، پنجره فیزیکی انجام شود و سه شنبه گذشته اولین جلسه این پنجره واحد برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: از این پس متقاضی سرمایه گذاری و اجرای واحدهای تولیدی و خدماتی به دستگاه ها مراجعه نمی کند و یک مرتبه برای ارائه درخواست و مدارک لازم و یک مرتبه نیز برای دریافت نتیجه استعلامات به پنجره واحد مراجعه می کند.
شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.
در این نشست که با حضور استاندار، رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و معاونان استاندار کرمان برگزار شد مشکلات بانکی و راهکارهای رفع آن مورد بررسی قرار گرفت.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.