به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، معاونین و مشاوران استاندار و مدیران ستادی استانداری با حضور در منزل افسر دوم ناوبری شرکت ملی نفتکش ایران مرحوم 'احسان ابولی قاسم آبادی'، با خانواده این مرحوم ابراز همدردی کرده و این مصیبت را تسلیت گفتند.
** سانحه دریایی کشتی سانچی ملت ایران را در بهت فرو برد
مشاور امور فرهنگی استاندار کرمان در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تسلیت استاندار کرمان به خانواده داغدار ابولی قاسم آبادی گفت: سانحه دریایی کشتی سانچی مصیبت بزرگی برای ملت ایران بود که همگان بویژه مردم استان کرمان را به واسطه مصیبت درگذشت مرحوم 'احسان ابولی قاسم آبادی' در بهت فرو برد و عزادار کرد.
حجت الاسلام مهدی عربپور با قرائت آیه شریفه (وَمَنْ یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یَجِدْ فِی الْأَرْضِ مُرَاغَمًا کَثِیرًا وَسَعَةً وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا)، یادآورشد: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت، ارزش و ثواب فراوانی دارد و اعتقاد ما بر این است کسانی که برای خدمت به جامعه سفر می کنند، اجرشان همچون شهید است.
وی از سانحه دریایی سانچی و درگذشت فرزندان ایران اسلامی به عنوان مصیبتی بزرگ یاد کرد که در این مسیر راهی جز صبر و استقامت وجود ندارد افزود: بر اساس تعالیم اسلام و با استعانت از آیه شریفه ' الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ' با وقوع این مصیبت بزرگ به خداوند رحمان پناه می بریم.
مشاور امور فرهنگی استاندار کرمان یکی از صفات انسان های شایسته و کامل را، رضا به مقدرات الهی و تسلیم در برابر آن دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران تربیت یافته بزرگانی همچون حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هستند که در صحرای کربلا در برابر مصیبت های بزرگ صبر پیشه کرد و در آخرین لحظات عمر شریفش، در قتلگاه فرمود: 'رضا بقضائک و تسلیماً لامرک'.
حجت الاسلام مهدی عربپور تصریح کرد: دیدار شورای معاونین و مدیران ستادی استانداری کرمان با خانواده مرحوم احسان ابولی قاسم آبادی بر حسب وظیفه و تاکیدات استاندار کرمان و به منظور ابراز همدردی با مصیبت دیدگان صورت گرفت که امید می رود ما هم به اندازه قطره ای ناچیز از دریای معرفت امام حسین (ع) بهره مند شویم.
** درخواست خانواده مرحوم قاسم آبادی برای پیگیری دلایل حادثه سانچی
خانواده مرحوم احسان ابولی قاسم آبادی (افسر دوم ناوبری شرکت ملی نفتکش ایران) نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی مسئولین استان کرمان، خواستار پیگیری مسئولان برای مشخص شدن دلایل بروز حادثه سانچی شدند.
مراسم ترحیم افسر دوم ناوبری شرکت ملی نفتکش ایران مرحوم «احسان ابولی قاسم آبادی» روز سه شنبه 26 دی ماه در مسجد خاتم الانبیاء (ص) واقع در کرمان، شهرک باهنر، خیابان بحرالعلوم برگزارشد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.