دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان از بازداشت 27 نفر لیدر در حوادث اخیر این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، دادخدا سالاری روز سه‌شنبه در نشست شورای معاونان دادگستری استان افزود: در حال حاضر 27نفر از عوامل اصلی و محوری حوادث اخیر در بازداشت به سر می‌برند.

وی افزود: تحقیقات فنی و تکمیلی به صورت فوق‌العاده از متهمان برای ریشه‌یابی موضوع ادامه دارد و با عوامل اصلی حوادث اخیر با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوادث اخیر فضای مجازی مهمترین بستر حوادث بوجود آمده محسوب می‌شود، اعلام کرد: طی اقدامات فنی و رصد انجام گرفته توسط نیروهای اطلاعاتی،امنیتی و انتظامی 8 نفر از مدیران کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که دعوت به تجمع می‌کردند در همان ساعات اولیه در چندین شهرستان استان دستگیر شده‌اند.

سالاری تصریح کرد: اغلب دستگیر شدگان با نام مستعار اقدام به ایجاد کانال با قصد و نیت ایجاد تجمع می‌کردند و تمامی فعالیت‌های غیرقانونی آنها برای ناامن سازی جامعه در بستر کانال تلگرام صورت گرفته است.

وی گفت: در حوادث اخیر بلافاصله بعد از برخورد با یک کانال تلگرامی در کمتر از چند دقیقه کانال دیگری به عنوان جایگزین شروع به فعالیت و دعوت به تجمع می‌کرد که بیانگر این مطلب است که معاندان به نظام به طور هدفمند و از قبل در این خصوص برنامه‌ریزی و طراحی لازم را انجام داده بودند.

وی با اشاره به اینکه معاونت رصد فضای مجازی دادسرای کرمان به صورت 24ساعته فضای مجازی را رصد می‌کند، گفت: دادستانی به صورت ویژه رسیدگی به پرونده های حوادث اخیر را در دستور کار قرار داده است و تحقیقات فنی از متهمان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بین افراد فریب‌خورده ای که در خیابان‌ها دستگیر شده‌اند و عوامل اصلی فتنه اخیر تفکیک قائل هستیم،تاکید کرد: حساب افراد فریب خورده‌ای که تحت تاثیر عوامل اصلی که به نوعی به خارج از کشور و بیگانگان مرتبط بوده جدا است و با عوامل اصلی برخورد قانونی مقتضی و متناسب با نوع عمل آنان انجام خواهد پذیرفت.

وی در رابطه با متهمان دستگیر شده در صحنه جرم،گفت: در همان ساعات اولیه ضمن تفکیک عوامل اصلی از فریب خوردگان نسبت به آنان در همان ساعات اولیه تعیین تکلیف شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.