به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی در دیدار با امام جمعه کرمان افزود: خوشبختانه استان کرمان در زمینه حفظ، مرمت و احیاء بناهای تاریخی و واگذاری انها به بخش خصوصی دارای رتبه برتر در کشور است.
وی با اشاره به راه اندازی 160 واحدبوم گردی درنقاط مختلف استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال این تعداد به 180 واحد افزایش یابد زیرا این استان قابلیت حضور هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: بیش از 70 هزارصنعتگر فعال صنایع دستی دراستان کرمان فعالیت دارند و درحال حاضر 700رشته مختلف صنایع دستی در استان وجود دارد که هنرمندان در این نوع از رشته ها فعالیت می کنند.
وی افزود: در سالهای 91 تا 92 استان کرمان میزبان 6 هزار گردشگر خارجی بود، اما در سال گذشته این استان توانست بیش از 30 هزار گردشگر خارجی به سوی خود جذب و ضریب اشغال 48 درصدی را رقم بزند.
وی با اشاره به درآمد 10 میلیون دلاری استان کرمان درحوزه گردشگری در چهار سال اخیر گفت: خوشبختانه ماندگاری گردشگران از یک شب به 2 تا سه شب رسیده است.
وفایی بیان کرد: در حال حاضر دورترین روستاهای استان کرمان نیز از اقتصاد گردشگری بهره مند شده اند.
وی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت های نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بتوانیم همچون سالهای گذشته در حوزه های مختلف میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری موفق عمل کنیم.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و حدود هفت هزار اثر تاریخی و جاذبه طبیعی از مقاصد اصلی گردشگری کشور به شمار می رود.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.