رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان با اشاره به بروز برخی شایعات درمورد وقوع زلزله‌های بزرگ در استان و حتی کشور گفت: فضای شایعات در بحث زلزله بسیار زیاد شده و فضای مجازی نیز این قضیه را تشدید کرده است.

به گزارش ایلنا از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد در این خصوص اظهار داشت: متأسفانه چند روزی است که شاهد انتشار اخبار و مطالب کذب و شایعه در فضای مجازی هستیم. شایعاتی از قبیل وقوع زمین‌لرزه‌ای شدید در ساعات آینده، تعداد مصدومان و کشته‌شدگان و...

وی ادامه داد: شایعه‌پراکنان با ایجاد کانال‌ها و گروه‌های مختلف، خواسته یا ناخواسته و بدون در نظر گرفتن صحت اخبار اقدام به اطلاع‌رسانی و انتشار در فضای مجازی کرده و بدون در نظر گرفتن عواقب آن به دنبال بالا بردن بازدیدکنندگان خود هستند؛ عواقبی که ممکن است آرامش جامعه را برهم بزند.   

وی تصریح کرد: شایعه یعنی پرداختن به یک موضوعی که واقعیت ندارد، نشر اکاذیب تلقی شده و با استناد به ماده 18 قانون جرائم رایانه‌ای مصوب سال 1388 جرم بوده و شایعه‌پراکنان باید در مقابل مقام‌قضایی پاسخگو باشند.

وی افزود: به طور حتم، تشویش اذهان عمومی و ارائه دیدگاه‌های غیرکار‌شناسانه سبب نگرانی کسانی می‌شود که از آموزش و اطلاعات کافی برخوردار نیستند.    

یادگارنژاد در توصیه به شهروندان مهم‌ترین منبع دریافت اخبار و اطلاعات صحیح و درست را رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی دانست و افزود: این رسانه‌ها با توجه به رسالت خود در اطلاع‌رسانی قطعاً دقیق‌ترین و درست‌ترین اخبار و اطلاعات را منتشر می‌کنند.    

رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان از شهروندان خواست تا با مشاهده چنین شایعه‌پراکنی‌هایی در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت WWW.POLICECYBER.IR به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.