به گزارش ایرنا محمد روشن روز چهارشنبه در همایش حقوقی مدیران دانشگاههای منطقه هشت کشور در سالن همایش های شهید هنری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار کرد: زمین هایی به دانشگاه های ما از ابتدای تاسیس اختصاص داده شد و دانشگاهها در این اراضی اقدام به تاسیس سازمان مرکزی، دانشکده، پژوهشکده و غیره کردند.
وی تصریح کرد: برخی از این زمینها باید برای صدور سند مستندسازی و برای اراضی واگذار شده به دانشگاهها اسناد تک برگ صادر می شد تا از معرض هرگونه تعرضی مصون بماند.
روشن افزود: قبلا دانشگاهها معمولا به فکر تشکیل کلاس و برگزاری علوم علمی و آزمایشگاهی بودند و آنطور که باید اهتمام به مستندسازی اموال غیرمنقول را نداشتند که در این رابطه از سه سال گذشته تاکنون برای 64 درصد زمینها و اموال غیرمنقول متعلق به دانشگاههای کشور سند تک برگ صادر شده است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب قانون 'پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی' در مجلس شورای اسلامی در مرداد ماه امسال اشاره و تصریح کرد: طبق این قانون مجازاتهایی برای متخلفان در نظر گرفته شده است و این قانون شامل همه کسانی است که اقدام به تخلف کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی در مقابل دانشگاهها و مراکز آموزشی اقدام به تولید آثار علمی و فروش به متقاضیان دارند لذا با افرادی که این مقالات را می فروشند مجازات هایی درنظر گرفته شده است.
روشن گفت: اگر استاد یا دانشجویی به وسیله این مقاله ارتقائی پیدا کند یا از امتیازات مالی و معنوی برخوردار شود قابل لغو و مجازات است.
وی به کاربردی تر شدن علوم دانشگاهی و کمک به توسعه و رونق اقتصادی در کشور تأکید کرد و گفت: یکی از رسالت های دانشگاهی این است که علم دانشگاهی را به منظور ارتقاء سطح توسعه و اقتصاد مملکت به کار بگیرید.
** اختصاص 10 هکتار از اراضی دانشگاه ولیعصر رفسنجان به کشت گلخانه ای هیدروپونیک
رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان نیز از اختصاص 10 هکتار از اراضی این دانشگاه برای کشت های گلخانه ای به صورت هیدروپونیک (کشت بدون خاک) خبر داد.
محمدعلی دهقان اظهار کرد: در کشت هیدروپونیک پنج درصد آب مورد نیاز است و بزودی این طرح با اعتبار 50 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان به عنوان معین اقتصادی منطقه محروم خنامان در نظر گرفته شده و ترویج کشت زعفران در این منطقه در سه هکتار زمین در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه 30 درصد از اراضی پسته شهرستان رفسنجان به دلیل کم آبی از دست رفته لذا با ترویج کشت های گلخانه ای و زعفران می توان در احیای این اراضی و صرفه جویی در منابع آبی کمک کرد.
وی افزود: در حال حاضر هشت هزار و 500 دانشجو در مقاطع مختلف علمی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 150 نفر در مقطع دکترا، هزار و 700 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی نیز در مقاطع کارشناسی و کاردانی در 128 رشته و گرایش های مختلف مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به وجود 260 عضو هیات علمی در این دانشگاه افزود: 48 درصد بودجه صرف حقوق و هزینه های جاری می شود و دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در زمینی به مساحت 400 هکتار تاسیس شده و دارای 130 هزار متر مربع ساختمان سازی است.
وی به برگزاری همایشی در بهمن ماه امسال در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این همایش مربوط به دانشجویان افغان است.
دهقان با اشاره به تحصیل بیش از پنج هزار و 300 دانش آموز افغان در 13 مدرسه رفسنجان افزود: در این همایش وزیرانی از کشور افغانستان حضور خواهند داشت تا در رابطه با جذب بیشتر دانشجو توسط دانشگاه رفسنجان تبادل نظراتی صورت گیرد.
رفسنجان با 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.