به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمدجواد جهانپور افزود: 120 میهمان خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون وارد هتل کپری قلعه گنج شده و اکثر میهمانان خارجی این هتل سنتی از کشورهای آلمان، چین، اسپانیا، ایتالیا، هلند، آمریکا و انگلیس بوده اند.
وی با اشاره به راه اندازی یک غرفه صنایع دستی در محل این هتل بیان کرد: در این غرفه بیش از 50 نمونه صنایع دستی حصیری به معرض نمایش و فروش درآمده که توانسته هنر دستی زنان و مردان شهرستان قلعه گنج را معرفی کند.
مدیر هتل کپری قلعه گنج ادامه داد: 80 هنرمند صنایع دستی با راه اندازی غرفه صنایع دستی در این هتل مشغول به کار شدند و ماهانه به طور متوسط هر تولیدکننده بین 600 هزار تا یک میلیون تومان دستمزد دریافت می کند.
وی اظهار کرد: در یکسال اخیر درآمد فروش صنایع دستی بومی این منطقه در محل این هتل بیش از 150 میلیون تومان بوده که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به علت افزایش میهمانان داخلی و خارجی افزایش یابد.
جهانپور با اشاره به آموزش رایگان صنایع دستی به هنرجویان منطقه قلعه گنج گفت: با ایجاد یک کارگاه صنایع دستی و دعوت از مربیان داخل و خارج از استان تاکنون بیش از 80 نفر از متقاضیان آموزش صنایع دستی دوره دیده اند که 40 نفر آنها موفق به دریافت کارت مهارت از اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان هستند.
وی با اشاره به راه اندازی موزه مردم شناسی در محل هتل سنتی قلعه گنج افزود: در نظر داریم اقلام و وسایل قدیمی مردم این منطقه را در این موزه به نمایش بگذاریم زیرا معتقدیم با راه اندازی این موزه می توان به راحتی آداب و رسوم این منطقه را به گردشگران معرفی کرد.
ساخت هتل کپری قلعه گنج به عنوان نخستین هتل کپری جهان در سال 1394 آغاز شد و هشت ماه ساخت آن به طول انجامید و در نهایت هتل قلعه گنج در فروردین سال 1395 به بهره برداری رسید و اکنون آماده پذیرایی از مهمانان، گردشگران و توریست های داخلی و خارجی است.
هتل کپری قلعه گنج با الهام از بافت سنتی و بومی قلعه گنج بنا شده و دارای پنج راهرو سنتی است که هر راهرو دارای 6 اتاق کپری است.
طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی های بومی و محلی و بر اساس توافق استانداری کرمان و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از 2 سال قبل در شهرستان قلعه گنج در دست اجراست.
شهرستان قلعه گنج از سال 93 طی تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.
مرکز شهرستان قلعه گنج در 430 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.