گزارش ایرنا، احمد تویسرکانی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از روش های نوین در هر سال حدود 40 میلیون از رفت و آمدهای مردم به این سازمان را کاهش داده و به همین میزان نیز سلامت اداری در این سازمان افزایش یافته است.
وی در این دیدار با تاکید بر اینکه 9 دی ماه، روز تجدید بیعت امت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی با ولایت بود، عنوان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمانی فراگیر و گسترده است و همه مردم با آن مرتبط هستند.
تویسرکانی تصریح کرد:سازمان ثبت اسناد و املاک یک سازمان قدیمی با ساختار بروکراتیک و با گستردگی وسیع در سطح کشور بود که در گذر زمان به دلیل انباشت سوابق گسترده نیازمند یک نظم دقیق برای رسیدگی به نیازهای مردم و ارائه خدمات بود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: تاکنون صدها میلیون سابقه به صورت نرم افزاری و سخت افزاری منظم سازی شده است و امروز بسیاری ازشیوه های قدیمی در این سازمان کنار گذاشته شده است.
وی شفافیت در امور به ویژه در امور حاکمیتی را از نیازهای کشور برشمرد و گفت: امروز نظم یکی دیگر از ضرورت های جدی برای جامعه درمسیر رسیدن به اهداف و تحقق عدالت است.
تویسرکانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تنظیم و ابلاغ سیاست های برنامه ششم توسعه کشور تاکید جدی به مجلس و دولت بر ثبت رسمی در جامعه داشته اند زیرا به هر میزان که به توسعه ثبت رسمی توجه کنیم، بسیاری از نزاع ها و اختلافات مطرح شده در دستگاه قضایی کاهش می یابد.
وی بی نظمی های حوزه معاملات و مالکیت ها را دلیل بسیاری از نزاع ها دانست و گفت: سازمان ثبت و اسناد عقب مانده ترین سازمان از نظر شفافیت بود اما امروز از سازمان های پیشرو در این حوزه است.
معاون قوه قضائیه خاطرنشان کرد: توسعه ثبت رسمی سبب نظم بیشتر و انسجام جامعه شده و از بسیاری از نزاع ها و اختلافات جلوگیری می کند و از این رو باید تاکید جدی بر ثبت رسمی داشت.
معاون قوه قضائیه ظهر روز گذشته به منظور سفری سه روزه وارد کرمان شد.
وی پس از ورود به کرمان در گردهمایی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی استان کرمان با حضور استاندار کرمان شرکت کرد.
وی قرار است فردا به شهرستان های جنوبی کرمان سفر و چند طرح را افتتاح کند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی - انتشار دهنده : نجمه حسنی
7440 /3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.