به گزارش ایرنا ،رضا اردکانیان روز سه شنبه در بازدید از طرح انتقال آب از سد نسا به شهرستان های بم و بروات ضمن قدردانی از افرادی که در اجرای این طرح همکاری داشته‌ اند افزود: گزارشات تفصیلی این طرح توسط نماینده مردم شهرستان های شرقی استان ارائه شده است و با پیگیری های انجام شده امیدواریم در آینده نزدیک این طرح راه ‌اندازی شود.
وی با اشاره به برگزاری نشست شورای همیاران آب در استان کرمان تصریح کرد: به جزییات این طرح و ضرورت تسریع تهیه آب سالم در بخش آشامیدنی پرداخته شد و امیدواریم در اولین فرصت ممکن با بررسی های از نزدیک، تنوع امکاناتی که وجود خواهد داشت به تکمیل طرح کمک کنیم تا با سرعت بیشتری انجام شود .
وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه‌های انتقال آب استان کرمان در وزارت نیرو مورد بررسی بیشتر خواهند گرفت، تاکید کرد: با توجه به شرایط عمومی کشور از همه توان و امکانات موجود برای سرعت بخشیدن به اتمام این طرح استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: تامین آب شرب سالم یکی از اولویت‌های مهم وزارت نیرو است و امیدواریم در انجام این وظیفه نهایت تلاش را داشته باشیم.
در این آیین استاندار کرمان، امام جمعه بم و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند.
سد نسا بم نخستین و بزرگترین سد سنگریزه ای با رویه بتنی (CFRD) در ایران است که در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر بم و ۲۸۰ کیلومتری کرمان قرار دارد .
حجم مفید مخزن سد ۱۲۱ میلیون متر مکعب و متوسط آورد سالانه آن ۲۱۰ میلیون متر مکعب است.
این سد به منظور تامین بخشی از آب کشاورزی، صنعت و آشامیدنی شهرهای بم و بروات احداث شده است.
۵۰ میلیون متر مکعب از آب سد در صنعت، ۲۱ میلون متر مکعب به منظور تامین آب شرب و ۶۰ میلون متر مکعب آب در بخش کشاورزی استفاده می شود.
این سد همچنین دارای یک نیروگاه پنج مگاواتی است.
بم در 180 کیلومتری مرکز استان کرمان واقع است و بروات در حدود شش کیلومتری شرق شهر بم، بر سر راه اصلی بم - زاهدان قرار دارد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو از روز گذشته وارد استان کرمان شده است .
شرکت در نشست شورای آب استان، بازدید از خط انتقال آب به شهر کرمان و سد صفا رود، بازدید از پروژه آبرسانی بم و بروات و سد نساء و شرکت در آیین بزرگداشت جانباختگان زلزله بم از برنامه های سفر وزیر نیرو در کرمان بود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.