به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی در دیدار با شهردار جدید کرمان افزود: استان کرمان به دلیل دارا بودن آثار جهانی و جاذبه های کم نظیر تاریخی، طبیعی و فرهنگی و همچنین چهار اقلیم بودن یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است.
وی با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری در زمینه ایجاد اشتغال تصریح کرد: این صنعت در بحث بوم گردی بسیار موفق عمل کرده بطوریکه با کمترین مقدار سرمایه گذاری توانسته بیشترین درآمد را عاید مردم کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: ورود گردشگران خارجی استان کرمان نسبت به سال گذشته 25 تا 30 افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: سال گذشته 30 هزار گردشگر خارجی وارد استان شد که امیدواریم این رقم تا پایان سال جاری به 40 هزار نفر برسد.
وفایی گفت: در حال حاضر 13 هتل در استان در حال ساخت است که هفت هتل آن در کرمان است.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای بارز کرمان سبقه تاریخی این استان است، اظهار کرد: در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بافت تاریخی کرمان که ردپای تاریخی سه هزاره از آن همچنان به جای مانده است، مورد تخریب قرار گرفت.
و با اشاره به رویکرد مثبت استاندار و شهردار سابق کرمان نسبت به بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی تصریح کرد: طی سالهای اخیر تعاملات مناسب شهرداری با اداره کل میراث فرهنگی منجر به بازسازی و زنده شدن تعدادی از آثار شاخص تاریخی کرمان شد که جای تشکر دارد.
وی با بیان اینکه امیدواریم در دوره شهردار جدید کرمان با نگاهی علمی تر و فنی تر و همچنین تعاملاتی به نسبت بهتر و بیشتر از گذشته به مسایل و مشکلات میراث فرهنگی پرداخته شود، گفت: باید به بناهای تاریخی که سند گویای این استان هستند توجه ویژه ای کرد که بدون شک در زمان مدیریت شهردار جدید رخ خواهد داد.
وفایی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی آمادگی لازم برای بازسازی و احیاء بافت فرسوده شهر کرمان با همکاری شهرداری را دارد افزود: شهر کرمان، به عنوان شهر گردشگر در سه تا چهار سال اخیر شاهد تحولات خوبی در زمینه ورود گردشگران ایرانی و خارجی بوده که آمار بالای آنها در موزه ها و بناهای تاریخی دلیلی بر این ادعا است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به راه اندازی بازارچه صنایع دستی اشاره کرد و بیان کرد: در زمینه فعالیت های اجرایی این بازارچه شهرداری می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه بافت تاریخی کرمان که 500 هکتار و دارای حرایم و ضوابط خاص است که باید مورد توجه دستگاهها مختلف قرار گیرد تصریح کرد: علیرغم اعلام این ضوابط که قانونی نیز هستند ولی متاسفانه از سوی برخی دستگاهها مهم انگاشته نشده و بعضا رعایت هم نمی شوند.
وفایی ادامه داد: ضوابط مربوط به بافت تاریخی به خصوص دراطراف قلاع دختر و اردشیر در حال اصلاح است که به زودی اصلاح شده و مشکلات مردم در این زمینه حل خواهد شد.
سید مهران عالمزاده توسط شورای اسلامی شهر کرمان به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد و روز یکشنبه گذشته طی مراسمی رسما کار خود را آغاز کرد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.