به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در شورای اداری استان کرمان با حضور وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات افزود: ریاست جمهوری دولت را دولتی پاسخگو می داند و همه ما باید در برابر مردم پاسخگو باشیم زیرا مردم ولی نعمتان ما هستند.
وی از مردم کرمان به عنوان مردمی شریف، نجیب و شهیدپرور یاد کرد و افزود: علما و شخصیت های بزرگ و موثری در این استان پرورش یافته اند و باید خدمات مناسبی را به آنها ارائه کنیم.
رزم حسینی با اشاره به وقوع سه زمین لرزه بالای 6 ریشتر در شهرستان راور از دهم آذر تاکنون عنوان کرد: پس از وقوع این زمین لرزه ها، ستاد بحران بلافاصله تشکیل شد و با لطف خداوند، تلفات جانی نداشتیم.
وی با اشاره به توزیع مناسب اقلام امدادی در بین زلزله زدگان شهرستان راور ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد بحران چهار هزار کانکس در استان کرمان ساخته و در شهرستان های حادثه خیز مستقر می شود.
وی با اشاره به وضعیت ویژه و حادثه خیزی استان کرمان خاطرنشان کرد: 201 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ساخت منازل زلزله زده در هجدک اختصاص یافته است.
وی با تاکید بر اینکه ارتباطات حرف اول روز دنیا را می زند گفت: قطعی ارتباطات در شرایط فعلی می تواند خسارت هایی را ایجاد کند و در شرایط بحرانی ارتباطات از اهمیت ویژه تری برخوردار می شود.
استاندار کرمان ادامه داد: باید مشکلات مردم و تبعات ناشی از زلزله بم را به یاد بیاوریم و بر این اساس با تکیه بر پیشگیری از وقوع خسارت های جانی و مالی پیشگیری کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از زمین لرزه های بالای 6 ریشتر در استان کرمان ساعت 12 و 13 دقیقه به وقوع پیوست و سطح ارتباطات تلفن همراه ما به هشت درصد رسید و در حالی که اپراتورها می گویند بین 50 تا 70 درصد ارتباط اینترنت داریم.
وی با تاکید بر اینکه سطح ارتباطات تلفن همراه تا ساعت 13روز حادثه به 35 درصد رسید گفت: تاکنون خدمات بسیار زیادی در راستای توسعه ارتباطات در استان کرمان انجام شده و با توجه به گستردگی و حادثه خیزی استان کرمان باید شرایط ویژه ارتباطات را برای این استان ببینیم.
وی گفت: ستاد بحران اختیارات خاصی دارد که می تواند بدون هماهنگی مدیران را عزل کند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار روستا و آبادی در استان کرمان تلفن ثابت ندارند گفت: برخی از جاده های ارتباطی اصلی در استان کرمان نیز ارتباطات ندارند.
وی با طرح این سئوال که چرا مطالبه گری نکنیم؟ گفت: افتخار دولت این است که دولت پاسخگو است و خدمتگزاران آن اگر کوتاهی کرده اند، باید عذرخواهی کنند.
وی ادامه داد: ارتباطات در شرایط بحران از هر موضوعی برای ستاد بحران ضروری تر است.
وی با طرح سئوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا باید مصلحت اندیشی کنیم؟ ادامه داد: زمانی کوتاهی می شود و کلیپی درباره آن موضوع انتشار می یابد، کلیپ مخالف آن موضوع را درست می کنند که چه کنند؟
وی تاکید کرد: همه ما مسئول هستیم و باید در برابر مردم پاسخگو باشیم.
شورای اداری استان کرمان عصر امروز چهارشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهید متضوی استانداری کرمان برگزار شد.
وزیر ارتباطات همچنین امروز از مناطق زلزله زده شهرستان راور بازدید کرد.
وی به منظور بررسی و رفع موانع موجود بر سر راه ارتباطات استان و به درخواست و پیگیری استاندار کرمان به این استان سفر کرده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.