همراهی هنر با توسعه در مناطق محروم استان کرمان به عنوان حرکتی بی بدیل و نوآورانه، هنرمندان پیشکسوت این استان را در آبادانی منطقه محروم رودبار جنوب همگام کرده است.
با عملیاتی شدن طرح مثلث توسعه اقتصادی، تقسیم بندی استان به هشت زون اقتصادی، همراه کردن شرکت ها و کارخانجات بزرگ این استان در توسعه به عنوان معین های اقتصادی و اجرای منشور همدلی اقدامی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان آغاز شده است.
اکنون طرح های در حال اجرا در استان کرمان مورد تایید مسئولان تراز اول کشور قرار گرفته و به عنوان الگو به سایر استانها اعلام شده است.
اما همراه کردن 2 بخش به ظاهر غیرمرتبط با یکدیگر به منظور توسعه استان اقدامی قابل تقدیر و البته ساختار شکنانه است.
کرمان، سرزمینی که مردان و زنان بزرگ و تاثیرگذاری را در خود پروانده اکنون با همراهی هنر و اقتصاد قرار است توسعه ای زیبا را در شهرستان محروم رودبار جنوب رقم بزند.
مردم و مسئولان هنوز طرح های در دست اجرا و البته اتفاقات نیک شهرستان محروم قلعه گنج را توسط معین اقتصادی و همراهی مردم و دولت پیگیری و قابل تقدیر می دانند و اکنون نوبت به هنر می رسد که هنرمندی مردان و زنان این دیار را در منطقه ای محروم چون رودبار جنوب به نمایش بگذارد.
زنان و مردان هنر دوست و هنرمند قرار است با همراهی مسئولان سرمایه های اجتماعی را به میدان بیاورند و در منطقه محروم رودبار جنوب خلق کار و ثروت کنند.
به خدمت گرفتن ظرفیت های مختلف در راستای رفع محرومیت ها، اشتغالزایی، توانمند کردن بنیه اقتصادی اقشار جامعه، جلب مشارکت و همراهی مردم در توسعه اقداماتی است که دولت تدبیر و امید در کرمان بر آن همت گمارده است.
استاندار کرمان در نخستین گام با هنرمندان پیشکسوت از جمله عزت‌ اله مهرآوران، رضا ناجی، صفا آقاجانی، کیهان دخت امین، محسن علی اکبری، علی‌ محمد زارع و سیدعباس عظیمی دیدار و با آنها در راستای چگونگی به کارگیری هنر در خدمت توسعه بحث و گفت و گو کرد.
در گام دوم نیز داریوش ارجمند، احمد عزیزی، هوشنگ توکلی، رضا بنفشه‌ خواه، جلیل فرجاد، عزت ‌اله مهرآوران، محمود پاک ‌نیت، کریم اکبری مبارکه و مهوش صبرکن، صفا آقاجانی و مریم معترف با حضور مسئولان استانی و مدرسان دانشگاهها در راستای همراهی در توسعه کرمان هم اندیشی کرده اند.
الگویی با عنوان معین اقتصادی در استان کرمان در قالب اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت برای ایجاد کار و ثروت است و اکنون با بلند شدن صدای گام های هنر در توسعه کرمان امید می رود هنرمندان پیشکسوت با سرمایۀ اجتماعی که در وجودشان نهفته است؛ بتوانند معین فرهنگی را نیز در استان و سراسر کشور به کار گیرند.
*دبیر و خبرنگار ایرنا در کرمان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.