به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خداداد مقبلی علل تخریب پلها را سیل، آب نشستگی، تخریب پایه پلها در اثر بهم زدن بستر رودخانه ها، برداشت های غیرقانونی عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعمیرات اساسی و بهسازی بیش از 65 دستگاه پل در راههای مواصلاتی استان کرمان انجام شده که در این راستا مبلغ 42 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار کرد: بهسازی و بازسازی 16 دستگاه پل دیگر تا پایان سال 96 در دستور کار معاونت راهداری استان کرمان قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: بهسازی و تعمیر شامل فعالیت های متعددی از جمله تخریب و نوسازی دال بتنی پلها، بهسازی بستر و احداث رادیه و برید، سازه های هیدرولیکی و بهسازی فونداسیون پلها، درواسیون و تنظیم بستر پلها، مقاوم سازی پایه پلها، تعمیرات کوله و دیوارهای هدایت آب پلها، تعریض پلها، مرمت قرنیز و نرده پل ها است.
وی افزود: هم اکنون حدود 10 هزار و 250 دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راههای استان موجود است.
وی ادامه داد: این مهم با هدف ارتقای کیفی ابنیه فنی و توجه بیشتر به اقدامات پیشگیرانه در فعالیت های نگهداری پلها پروژه هایی با موضوعات جدید از جمله آب بندی سطح پلها، تعمیر آبچکان و شست و شوی عرشه پلهای بزرگ در مسیرهای نمک پاشی شده، تعمیر، پاکسازی و شستشوی کانال هدایت آب و دیواره های تونل ها، تعمیر قرنیز و ارتقای ایمنی نرده پل ها تامین اعتبار شده و در مدار اجرا قرار گرفته است.
مقبلی خاطرنشان کرد: تعمیرات و رسیدگی به امور نگهداری پلها و ابنیه فنی با جدیت و قوت بیشتری نسبت به گذشته در دست انجام است و تلاش شده با بکارگیری افراد متخصص و علاقمند به ابنیه فنی، برخی از عقب افتادگی گذشته را جبران و وضعیت کیفی پل ها را ارتقا دهیم.
وی با تاکید بر اینکه مردم از سفرهای غیرضروری در هنگام بارندگی های شدید و سیل پرهیز کنند افزود: برای کسب اطلاع از وضعیت راهها با شماره تلفن 141 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تماس بگیرند.
استان پهناور کرمان دارای 2 هزار کیلومتر راه اصلی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متولی راههای این استان بوده و وظیفه ایمن سازی، احداث، تعمیر، نگهداری و بازسازی جاده ها، پل ها و ابنیه ارتباطی را بر عهده دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.