به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار جدید کرمان افزود: شهر کرمان گسترش بی رویه ای پیدا کرده و امروز این شهر 13 هزار هکتار وسعت دارد و جمعیت آن 700 هزار نفر است.
وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی بر اساس طراحی معمار و بنیانگذار آن نقش اصلی بر عهده مردم است گفت: بعد از پیروزی انقلاب تعداد قابل ملاحظه ای انتخابات در کشور برگزار شده که این موضوع در کشور و در خاورمیانه بی نظیر و نشان دهنده هوشمندی، درایت و مردمی بودن امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی اظهار کرد: مردم رای داده و حق رای خود را اعمال می کنند تا افرادی را برای اداره شهرها انتخاب کنند و حکومت نیز بودجه و اختیارات را اختصاص می دهد تا شهرها و روستاها توسعه یافته شوند.
استاندار کرمان با بیان اینکه این شهر همواره در طول تاریخ مرکزی بوده که نقش ویژه ای در اقتصاد و سیاست داشته است تصریح کرد: شخصیت های موثری از استان کرمان در سطح ملی در اداره کشور نقش مهمی داشته و دارند.
وی با اشاره به اینکه شهرداران زیادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی کار کرده اند گفت: استان کرمان کمترین تراکم در هکتار را دارد و این نشان می دهد که در این شهر و استان باید کارهای زیادی صورت گیرد.
وی ادامه داد: کرمان شهری است که در سطح گسترش یافته اما خدمات به صورت متوازان توسعه نیافته و حاشیه نشینی نیز مزید بر علت شده است و با وجود این موضوعات، مسئولیت شهردار بسیار سنگین است.
وی خاطرنشان کرد: بافت قدیم کرمان باید حفظ شود و دولت نیز در این راستا حمایت خواهد کرد.
رزم حسینی بیان کرد: باید خانه های تخریبی در بافت قدیم را ساماندهی کرده و زمین هایی را مهیا کنیم تا اگر فردی می خواهد ساختمانی را احداث کند، در این منطقه اقدام به ساخت و ساز کند.
وی خاطرنشان کرد: خیلی کارها را بدون پول می شود انجام داد و در این رابطه باید به خلق منابع توجه کرد.
وی با تاکید بر اینکه مردم ما فهیم هستند و امورات را رصد کرده و از مسئولان کارنامه می خواهند، گفت: شهردار کرمان نباید یک ساعت بیکار باشد و باید خود را برای توسعه این شهر وقف کند.
استاندار کرمان با بیان اینکه استانداری کرمان در راستای تقویت کار شهردای از شورای اسلامی و شهردار حمایت کاملی خواهد داشت گفت: این شهر راه توسعه خود را به تازگی پیدا کرده است و باید تلاش کنیم که این مسیر تداوم یابد.
وی به موضوع بحران نیز اشاره و بیان کرد: ستاد بحران از اختیارات بسیار بالایی برخوردار است و می تواند مدیری را در جلسه عزل و مدیر جدیدی را معرفی کند و حتی مدیر خاطی را به دلیل سهل انگاری و بی توجهی به دستگاه قضایی معرفی کرد.
وی ادامه داد: در استان کرمان که سالانه بالغ بر یک هزار زلزله در آن رخ می دهد، ستاد بحران نقش بسیار تعیین کنده ای دارد و در این دوره نقش آن را پررنگ تر خواهیم کرد.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه شهرداری در رعایت الزامات مربوط به ساخت ساختمان نقش ویژه ای دارد گفت: سلیقه های شخصی باید در جای خود باشد و در فضای عمومی جامعه برای کار کردن همه باید همدل و ید واحد باشند و استان کرمان در این زمینه الگو است.
وی خاطرنشان کرد: شورای شهر باید اختیاراتی را به شهردار ارائه کند و در مقابل از وی گزارش بخواهد و نظارت کند زیرا شهردار اگر اختیارات نداشته باشد، نمی تواند کار خاصی را انجام دهد.
وی با اشاره به توجه ویژه به عمران شهری کرمان تصریح کرد: وظیفه خود می دانیم که برای شهر کرمان وقت بگذاریم زیرا یک سوم جمعیت استان در مرکز استان هستند و مردم انتظار دارند که کار شود.
استاندار کرمان گفت: سرمایه گذارانی هستند که می توانند در این استان سرمایه گذاری کنند و باید با پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران، از این سرمایه ها برای توسعه استان استفاده کرد زیرا سرمایه گذار به جز احترام، هیچ چیزی از مدیران و مسئولان نمی خواهد.
حسین چناریان، علی بهرامی، زهرا ایرانمنش، محمد فرشاد، رامین ارجمندکرمانی، محمدجواد کامیاب، معین زاده میرحسینی، منصور ایرانمنش، علی خدادای، علی اکبرمشرفی و ماه بانومعصوم زاده از سوی مردم به عنوان اعضای اصلی شورای شهر کرمان انتخاب شدند.
این نشست در محل دفتر استاندار کرمان برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.