مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در حال حاضر 77 تیم امدادی در مناطق زلزله زده شهرستان راور حضور دارند که 250 نیرو در این راستا کار خدمت رسانی به زلزله زدگان را انجام می دهند.

به گزارش ایلنا از کرمان، رضا فلاح در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در محل چادرهای امدادی منطقه زلزله زده هرجند برگزار شد، با اشاره به فعال بودن 2 فروند بالگرد امدادی در استان برای کمک به زلزله زدگان تصریح کرد: تاکنون 418 دستگاه چادر، 210 شعله والور، 1321 تخته پتو، 460 تخته موکت و نیز 2000 قوطی انواع کنسروجات بین زلزله زدگان توزیع شده است.

وی یادآور شد: تاکنون 418 خانوار با 2018 نفر جمعیت توسط نیروهای هلال احمر اسکان داده شده اند.

فلاح گفت: 3500 دستگاه چادر، 11 هزارتخته پتو، 1200 شعله والور و 21 تن نایلون ویژه چادرهای امدادی در حال حاضر از تهران به مقصد کرمان بارگیری شده است.

وی ادامه داد: کمک های استان های یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمانشاه، فارس و سیستان بلوچستان به مقصد مناطق زلزله زده کرمان ارسال شده است.

فلاح خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، انبارها باید به ظرفیت 2 درصد جمعیت استان ها اقلام امدادی در اختیار داشته باشند که در استان کرمان فراتر از این ظرفیت در انبارها موجود است و با همکاری پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مقرر شد 500 میلیون تومان وجه نقد نیز برای خرید اقلام اضطراری در اختیار این جمعیت قرار گیرد.

وی یادآور شد: علاوه بر توزیع اقلام امدادی در شهرستان راور، 70 دستگاه چادر و والور در منطقه کوهپایه توزیع شده است .

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، در شهر راور نیز 50 دستگاه چادر برای ساکنان واحدهایی که خانه های آن ها ریزش داشته، توزیع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.