به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی شامگاه سه شنبه در ستاد بحران استان کرمان افزود: پیشگیری و پیش بینی امور در حوادث مقدم بر همه امور است.
وی با اشاره به اینکه پس لرزه ها و زمین لرزه ها به خانه های قدیمی هجدک آسیب وارد کرده و آنها را آسیب پذیر تر کرده است عنوان کرد: تا زمانی که در زمان بروز حوادثی از جمله زمین لرزه تلفات نداده ایم همه فکر می کنیم اگر زلزله کشته نداد اتفاقی نیفتاده است.
وی اظهار کرد: در مرحله اول باید کمیته ای مرکب از دفتر فنی استانداری کرمان، اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تشکیل شود تا بررسی های کارشناسی را انجام دهد و اماکن عمومی نامقاوم ظرف یک ماه آینده شناسایی شوند تا این موارد را به مردم اعلام کنیم.
وی اظهار کرد: اماکن غیرمقاوم در شهرستان های لرزه خیز نیز باید به صورت ویژه شاسایی شوند تا در این اماکن مراسم عمومی برگزار نشود.
رزم حسینی با اشاره به اینکه گزارش خسارت زمین لرزه دور اول را تکمیل کرده ایم و فردا ارسال می شود، عنوان کرد: گزارش خسارت های این زمین لرزه نیز بزودی تکمیل شده و به مراجع مربوطه ارسال می شود.
وی گفت: در رابطه با وجود 86 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در شهر کرمان باید برنامه ریزی لازم از سوی فرمانداری کرمان مورد پیگیری قرار گیرد.
وی عنوان کرد: واحدهای فرسوده ای که پس از احداث واحدهای جدید باید تخریب می شدند، اما به عنوان انبار یا ساختمان مسکونی اجاره ای مورد استفاده قرار گرفته است، نیز باید در اسرع وقت تخریب شده و اوار برداری شود.
وی گفت: در شهرستان های زرند و راور مقاوم سازی خوبی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.
وی اظهار کرد: باید ابلاغی با امضای دادستانی ها به ساکنان واحدهای غیر مقاوم انجام شود تا آگاهی لازم را داشته باشند.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: با سماجت، حریت و آزادگی می توانیم در راستای جذب اعتبارات بیشتر و ارائه خدمات بهتر به مردم اقدام کرد.
وی تاکید کرد: کرمان استانی حادثه خیز است و همه زمین لرزه های بزرگی چون گلباف، بم و غیره را تجربه کرده لذا نمی توانیم بنشینیم تا در زمان بروز حوادث شاهد مشکلات بیشتری باشیم و بر این اساس پیشگیری و پیش بینی را اصل کار می دانیم.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه نمی توانیم چون زمین لرزه خسارتی نداشته بی تفاوت باشیم گفت: بنیاد مسکن ساختمان های خوبی را ساخته و در زمین لرزه اخیر ندیده ام که مشکلی برای این ساختمان ها ایجاد شده باشد.
زمین لرزه 6.2 ریشتری ساعت 12 و 13 دقیقه امروز در منطقه هجدک راور موجب وارد شدن خسارت به واحدهای مسکونی قدیمی شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.