به گزارش ایرنا، رضا اسماعیلی روز سه شنبه در نشست خبری در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: جمعیت استان کرمان در سرشماری سال 95 بیش از سه میلیون و 100 هزار نفر اعلام شده که حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر از آنها در سن کار قرار دارند.
وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 95 تعداد بیکاران استان کرمان 115 هزار نفر اعلام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه تدوین برنامه 2 سالانه اشتغال این استان یکی از اقدامات صورت گرفته در کرمان است گفت: برنامه 2 سالانه اشتغال براساس عرضه و تقاضای اشتغال تدوین شده است.
وی با بیان اینکه سالانه حدود 36 هزار نفر وارد بازار کار استان کرمان می شوند که باید برای این افراد اشتغال ایجاد شود گفت: بر اساس برنامه‌ چشم انداز توسعه باید سالانه یک درصد از نرخ بیکار استان را کاهش دهیم و در کنار آن نرخ مشارکت این استان افزایش یابد.
اسماعیلی با بیان اینکه نرخ بیکاری و نرخ مشارکت را با یکدیگر مرتبط است عنوان کرد: 38 دستگاه استان کرمان اعلام آمادگی برای ایجاد شغل کرده ‌اند، ضمن آنکه 35 هزار شغل تا پایان سال ایجاد خواهیم کرد و تاکنون 50 درصد آن محقق شده است.
وی گفت: پروژه ‌های اشتغال بر اساس برنامه‌ های اقتصاد مقاومتی تدوین و این برنامه ها بر اساس برنامه‌ های طرح آمایش سرزمین تهیه شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اختصاص یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در استان کرمان افزود: 300 میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به مشاغل خانگی است و از این محل می توان 6 هزار شغل ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه 600 میلیارد تومان از این اعتبار مختص بنگاههای خرد و کوچک است گفت: همچنین 400 میلیارد تومان آن برای اشتغال در روستاها اختصاص یافته است.
وی در بخش دیگری از سخننانش اظهار کرد: در سال گذشته در استان کرمان 20 هزار کارت برای اتباع بیگانه صادر شده است.
سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است و مسئولان با توجه به دستور مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری محترم در پی ایجاد اشتغال بیشتر در این سال هستند و همچنین تاکنون دولت اقدامات مناسبی در این زمینه با همکاری بخش خصوصی انجام داده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.