رضا فلاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اجرای طرح امداد و نجات زمستانی با هدف ارائه خدمات امدادی در محورهای ارتباطی و پررفت و آمد استان کرمان به مسافران خبر داد و افزود: این طرح تا 25 اسفندماه سال جاری اجرا می شود.
وی تصریح کرد: تمام شعبه های جمعیت هلال احمر استان کرمان آمادگی کامل برای اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی این استان دارد و سامانه 112 به‌ صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: روزانه بیش از 150 نجاتگر مستقر در پایگاه های امداد جاده ای این استان با یک فروند بالگرد، 28 دستگاه آمبولانس و 10 خودروی نجات در طرح امداد و نجات زمستانی، خدمات امدادی را به مسافران ارائه می دهند.
وی با اشاره به آغاز فصل سرما و اقداماتی از جمله دوره بازآموزی برای امدادگران، دپو اقلام امدادی و زیستی، ذخیره سوخت لازم برای پایگاه های بین شهری گفت: خدمات طرح زمستانی جمعیت هلال احمر شامل جستجو و نجات، رهاسازی، انتقال مصدومان احتمالی به مراکز درمانی، اسکان و تغذیه اضطراری مسافران در راه مانده است.
فلاح افزود: شماره ملی 112 و اپلیکیشن جدید EOC موبایل برای تسهیل در ارائه خدمات امداد و نجات و همچنین دستیابی به آمار و اطلاعات، تجهیزات، نیروها و توان عملیاتی در زمان بروز حوادث و سوانح و همچنین دقت و سرعت بخشیدن در ثبت عملیات در سامانه مدیریت اطلاعات و حوادث کشور راه اندازی شده است.
جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مستقل و عام المنفعه در حوزه جوانان، امداد و نجات، بهداشت و درمان، داوطلبان و آموزش و پژوهش خدمت رسانی می کند و وظیفه امداد و نجات خارج از شهر و در جاده های استان کرمان را برعهده دارد.
طرح زمستانی بوسیله دستگاه های امدادرسان برای خدمت رسانی به مردم در برابر حوادث و سرما انجام می شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.