محمود علیرضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کشف این محموله قاچاق افزود: این محموله در حال انتقال از کرمان به شیراز بود که با همکاری پلیس آگاهی شهرستان سیرجان کشف و تحویل اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان شد.
وی ادامه داد: 75 قطعه مرغ مینا تحت بدترین شرایط نگهداری در 2 سبد میوه و در یک دستگاه اتوبوس جا سازی شده بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان با بیان اینکه تعدادی از این پرنده ها تلف و مابقی هم در حال تلف شدن بودند گفت: دلیل اصلی تلف شدن مرغ های مینا نگهداری در شرایط بد بوده است.
وی افزود: بلافاصله ضمن ارجاع پرنده ها به دامپزشک پس از بررسی دقیق نمونه های زنده و کالبد شکافی نمونه های تلف شده، هیچ گونه اثری از آنفلوانزای فوق حاد در این پرندگان مشاهده نشده است.
مرغ مینا پرنده ‌ای کوچک است که قابلیت بسیار خوبی برای تقلید صدا دارد و این توانایی شگفت ‌انگیز موجب شده که انسان از سالیان بسیار دور به پرورش و نگهداری این پرنده علاقمند شود و همین عامل موجب قاچاق بیشتر این پرنده می شود.
مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل پارک های ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده در مجموع 2 میلیون و 405 هزار و 257 هکتار که 13.1 درصد از وسعت استان کرمان را شامل می شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.