به گزارش دریافتی ایرنا محمدجواد آروین در این پیام از دانشجویان خواسته است تلاش مضاعف در عرصه های مختلف، بویژه دانش طلبی را سرلوحه خود قرار دهند تا پیشتازی علمی کشور با شتاب و غنای بیشتری تداوم یابد.
در متن این پیام همچنین آمده است: استقلال و شکوه امروز کشورعزیزمان ایران، با درایت، مجاهدت و ایثارگری جوانان و اندیشمندان والامقام و بزرگمردی به دست آمده که با نثارخون خود آن را رقم زدند.
دانشجویان، همواره در مبارزات استقلال طلبی و استعمارستیزی، درخشیده و از نقاطِ اتکا و هدایتگر بوده اند. جامعه از دانشجو، انتظار دارد در کنار کسب دانش و علم، با تحلیل گری و روحیه جوانی و آزاداندیشی برای اعتلای کشور تلاش کند.
آنچنان که در 16 آذر 1332 سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران؛ احمد قندچی، مهدی آذر شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا در پیوند دانش‌طلبی و آزادی‌خواهی و در راه استکبار ستیزی شهید و به عنوان «سه آذر اهورایی» در تاریخ ماندگار شدند و پس از 64 سال همچنان چراغ راه آیندگان به شمار می روند.
روز دانشجو، یادآور این نکته است که جامعه دانشجویی باید تلاش مضاعف در عرصه های مختلف، بویژه دانش طلبی را سرلوحه خود قرار دهد.
موفقیت ها و پیشتازی علمی کشور در سال های اخیر نشان از تلاش دانشجویان دارد که باید با شتاب و غنای بیش تر تداوم یابد.
جایگاهی که دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در تولید علم از آن برخوردار است با تلاش همه اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان به دست آمده و ارتقای جایگاه کنونی دانشگاه به تلاش همه نیاز دارد.
آروین در خاتمه، با تبریک روز از دانشجو یان خواسته که قدر دوران دانشجویی را بدانند که تکرار ناشدنی است.
16آذر در تقویم رسمی کشور بمناسبت روز دانشجو نامگذاری شده است .
دریافت و انتشار : بهنام احمدی ** 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.