به گزارش ایرنا محمدرضانژاد روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه جیرفت ضمن تبریک هفته معلولان افزود: سه هزار و 295 معلول در شهرستان جیرفت وجود دارد که از بهزیستی خدمات دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: یکهزارو 229 نفر معلول جسمی، 361 نفر معلول بینایی، 223 نفر معلول شنوایی، 454 روانی و یکهزار و 27 نفر معلول ذهنی در شهرستان جیرفت وجود دارد که بیشترین معلولیت این افراد در زمینه جسمی است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه در زمینه درمان، آموزش، مسکن و ایاب و ذهاب مددجویان بهزیستی هزینه پرداخت شد.
وی به افتتاح اولین انجمن حمایت از معلولان جنوب کرمان با نام یاران همراه فردای جیرفت اشاره کرد و گفت: این موسسه با مجوز و تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان کرمان بعنوان اولین موسسه حمایت از معلولان در جنوب کرمان فعالیت خود را از روز گذشته (دوشنبه) رسما آغاز کرد.
رئیس اداره بهزیستی جیرفت افزود: هدف از ایجاد این مرکز واگذاری امور معلولان به خود آنها است که این مهم برای اولین بار در جنوب کرمان انجام می شود.
وی همچنین به برگزاری برنامه های هفته معلولان اشاره کرد و گفت: این برنامه 100 درصد توسط انجمن معلولان انجام شد که این یک ظرفیت و تجربه خوبی برای این قشر است.
رضانژاد اظهار کرد: غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه دست آوردهای معلولان، برگزاری روز جهانی معلولان، دیدار با فرماندار و امام جمعه، افتتاح انجمن حمایت از معلولان یاران همراه فردای جیرفت، برگزاری مسابقات ورزشی ویلچررانی، دارت و تیرکمان، دیدار با خانواده معلولان و شرکت در نمازجمعه از برنامه های اداره بهزیستی جیرفت در هفته معلولان است.
وی بیان کرد: 50 درصد معلولیت های ژنتیکی هستند لذا سازمان بهزیستی با اجباری قرار دادن آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج دنبال کاهش این معلولیت ها است.
وی تصریح کرد: سیاست کاری مجموعه بهزیستی پیشگیری از بروز معلولیت است تا شاهد کاهش معلولین در جامعه باشیم و در بخش معلولان با توانمندسازی این قشر دنبال فراهم کردن زمینه استقلال آن ها است.
وی ادامه داد: معلولیت محدودیت نیست لذا دنبال توانمند سازی معلولین هستیم و در این زمینه با برگزاری دوره های خیاطی، خطاطی و هنرهای دستی تلاش های زیادی برای توانمند سازی معلولان شده است.
امام جمعه جیرفت در این نشست گفت: معلولیت و سلامتی نوعی امتحان الهی است لذا باید از این آزمون با موفقیت بگذریم.
حجت السلام رضا سعادت فر افزود: معلولیت از دیدگاه فرهنگ دینی نقص و نقطه ضعف نیست چرا که همه در آزمایش الهی قرار داریم لذا هر کسی به یک شیوه آزمایش می شود.
وی تصریح کرد: بیماری، ضعف و معلولیت یک بخش آزمایش الهی است لذا معلولان باید صبر و ایمان را پیشه کنند تا در این آزمون موفق شوند.
وی بیان کرد: در فرهنگ دینی ارزش انسان ها به تقوی بیشتر است لذا باید در مسیر راه حق قدم برداریم.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.