به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در دیدار با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بین المللی کرمان با اشاره به وقوع زلزله 10 آذرماه و پس لرزه های متعدد پس از آن در سطح شهرستان های کرمان و راور افزود: از دقایق اولیه وقوع زلزله شاهد بسیج همه دستگاه ها برای امداد و کمک رسانی بودیم و تا این لحظه ساماندهی های خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بالغ بر 300 میلیارد تومان خسارت به مناطق زلزله زده راور وارد شده باشد اظهارکرد: در همین راستا از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست سفر به استان کرمان شد تا از نزدیک وضعیت مناطق زلزله زده این استان را بازدید و بررسی کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر خانه های مسکونی، قنوات، مساجد و مدارس متعددی بر اثر وقوع زلزله در شهرستان های کرمان و راور آسیب دیده است بیان کرد: باید هر چه سریعتر در خصوص کار بازسازی اماکن خسارت دیده و همچنین مقاوم سازی اماکن واقع در کانون های زلزله این استان تصمیم گیری و فعالیت ها آغاز شود.
وی با بیان اینکه وقوع پس لرزه های پی در پی نگرانی هایی را در استان کرمان ایجاد کرده است افزود: قدرت برخی از این پس لرزه ها تا 5/5 ریشتر نیز رسیده است و باید اقدامات پیشگیرانه و ایجاد آمادگی بیشتر در برابر وقوع زلزله های احتمالی صورت پذیرد.
وی تاکید بر اینکه در حال حاضر در دوران مدیریت پس از وقوع زلزله در شهرستان راور قرار داریم افزود: امیدواریم با سفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به کرمان، بر میزان آمادگی استان و همچنین اقدامات پیشگیرانه با هدف کاهش خسارات احتمالی در زمان وقوع حادثه افزوده شود.
وی با بیان اینکه در نشست عصر امروز ستاد بحران استان کرمان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در محل استانداری کرمان برگزار می شود، جمع بندی اقدامات انجام شده از سوی دستگاه ها و ادارات استان ارائه خواهد شد خاطرنشان کرد: اتخاذ برنامه های پیشگیرانه جهت مقابله با بحران های احتمالی دستور کار اصلی این جلسه خواهد بود.
صبح امروز رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده راور و در روستای گورک هجدک به عنوانه کانون اصلی زلزله حضور یافته و روند امدادرسانی و میزان خسارت های وارده را مورد ارزیابی قرار دادند.
صبح جمعه گذشته زمین لرزه 6 و یک دهم ریشتری در منطقه هجدک شهرستان راور در 140 کیلومتری موجب تخریب برخی منازل قدیمی و زیرساختهای کشاورزی در این منطقه شد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.