به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمود وفایی با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان میزان دقیقی از خسارات وارده به آثار تاریخی را اعلام کرد افزود: وقوع زلزله 6.1 ریشتری از یک سو و به دنبال آن پس لرزه های متعدد بین 2.2 تا 5.5 ریشتری از سوی دیگر این احتمال را به وجود می آورد تا هر لحظه بر افزایش خسارات ناشی از زلزله بیافزاید.
وی با اشاره به اینکه در نخستین لحظات زلزله منطقه هجدک راور، تیم های نظارتی میراث فرهنگی به مناطق مختلف کرمان و راور اعزام شدند اظهار کرد: در حال حاضر نیز تعدادی قابل توجه از نیروی یگان حفاظت میراث فرهنگی در مناطق زلزله زده حضور دارند و سایر نیروها نیز در حالت آماده باش به سر می برند.
وفایی با بیان اینکه درصد زیادی از آثار تاریخی استان کرمان در شهرستانهای کرمان و راور واقع شده اند بیان کرد: بر اساس گزارشات اولیه به تعدادی از آثار تاریخی در شهرستان راور آسیب جدی وارد شده و در شهرستان کرمان نیز برخی آثار نیازمند مرمت و بازسازی است.
وی با تاکید بر اینکه هنوز زود است در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از زلزله دهم آذرماه صحبت کرد افزود: گستردگی و کثرت بناهای تاریخی در این 2 شهرستان موجب شده که کار بررسی و اعلام میزان خسارات زمانبر شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه از رسانه ها در خواست می شود اظهارات غیرکارشناسی افراد غیر مسئول در خصوص میزان خسارات احتمالی زلزله اخیر راور را منعکس نکنند تصریح کرد: تنها مرجع انعکاس هرگونه خبر و گزارش در خصوص میزان خسارات زلزله اخیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.