به گزارش ایرنا محمد ساردویی روز چهارشنبه در نشست با مدیر بانک مسکن استان کرمان ضمن تسلیت حادثه تلخ زلزله غرب کشور اظهار کرد: یکهزار و 665 واحد مسکن مهر در این شهرستان فاقد متقاضی و 165 واحد نیز در حال تحویل به متقاضیان است.
وی تصریح کرد: با توجه به بررسی کارشناسان و نیاز ارتش جمهوری اسلامی در حال رایزنی برای واگذاری این واحدها به این نهاد هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: تعداد کل واحدهای مسکن مهر جنوب کرمان هفت هزار و 200 واحد است که در قالب 45 تعاونی به صورت واحدهای تعاونی، خود مالک و سه جانبه در حال احداث است.
وی ادامه داد: از این تعداد سه هزار و 700 واحد در قالب 44 تعاونی مربوط به شهرستان جیرفت است.
ساردویی خاطرنشان کرد: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تنها 2 هزار و 641 واحد تکمیل شده بود که هم اکنون این تعداد به چهارهزار و 223 واحد افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: دیگر واحدهای باقیمانده نیز تا پایان سال جاری آماده تحویل می شوند.
وی تصریح کرد: جهت احداث هر واحد مسکن مهر بطور میانگین 270 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات کم بهره پرداخت شده و 250 میلیون ریال نیز از محل سهم آورده متقاضیان هزینه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: 90 درصدمسکن های مهر در حوزه جنوب کرمان تکمیل شده اند ولی تعدادکمی از آنها بدلیل اختلاف فی ما بین مدیر عامل و اعضاء همچنان نیمه تمام باقی مانده که مدیران تعاونی ها بایستی هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.
وی افزود: تا پایان سال جاری مسکن های مهر باید تکمیل شود.
ساردویی ضمن تقدیر از همکاری بانک مسکن از مدیر بانک مسکن استان خواست پیرو دستور العمل ها صادره وام تعاونی ها واجد شرایط در جنوب استان هر چه سریعتر از 300 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش پیدا کند.
مدیر بانک مسکن استان کرمان در ادامه این نشست از پیگیری های اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در راستای تکمیل پروژه های مسکن مهر و رفع مشکلات آنها قدردانی کرد و در زمینه تسریع در پرداخت وام تعاونی ها قول همکاری داد.
اداره کل راه و شهر سازی جنوب استان کرمان هفت شهر جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان ،رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.