به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی مجمع نمایندگان استان کرمان حسین امیری خامکانی افزود: نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای هرگونه کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه در مجلس و دیگر بخش ها آماده همیاری هستند.
وی ادامه داد: استان کرمان نیز در سالهای گذشته دچار این بلای طبیعی بوده و زخم این مصیبت نیز بر مردم این استان وارد شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای کمک به مردم استان کرمانشاه در کنار نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی هستیم و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی ورزیم.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبانماه 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
شمار کشته ها و مصدومان بر اساس اعلام مسئولان تا ساعت 10:52 دقیقه روز دوشنبه در 430 کشته و هفت هزار و 640 مصدوم گزارش شده است و اکنون رئیس جمهوری و برخی از مسئولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب حضور دارند.
درپی وقوع زمین لرزه در غرب کشور، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی به ملت ایران همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.
رئیس جمهوری نیز از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندارکرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادر کرد و دیروز (سه شنبه) عازم این مناطق شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.