محمود وفایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان کرمان در زمینه صدور پروانه های بوم گردی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و بعد از کرمان، استان های اصفهان و یزد به ترتیب رتبه های دوم و رتبه سوم را در این زمینه دارند.
وی تصریح کرد: گامهای بلندی در دولت تدبیر و امید برای توسعه گردشگری استان کرمان برداشته شده و امروز شاهد ثمرات و دستاوردهای آن در بخش های مختلف هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: 10 خانه مسافر در استان کرمان در سال جاری راه اندازی شده است.
وی با تاکید بر اینکه درصدد ساماندهی اقامتگاههای غیرمجاز هستیم گفت: رویکرد ما در راستای برخورد با این نوع اقامتگاهها مثبت است و اقامتگاههای غیرمجاز را شناسایی و مجموعه ‌هایی که شرایط داشتن مجوز را داشتند، مجوزدار کرده ایم.
وفایی با اشاره به رشد 30 درصدی آمارگردشگران خارجی استان کرمان افزود: در مجموع از سال 1392 تاکنون تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان کرمان هفت برابر رشد داشته است.
وی گفت: در برنامه های سازمان مقرر شده موسیقی هایی که جزیی از فرهنگ بومی استان هستند، ثبت ملی شوند.
وی با بیان اینکه ممکن است در گذر زمان موسیقی نواحی کرمان در جای دیگر به ثبت برسد تصریح کرد: امیدواریم در جشنواره موسیقی نواحی سال آینده نام موسیقی های استان کرمان را که ثبت ملی شده اعلام کنیم.
وی با بیان اینکه کرمان هم اکنون به یکی از مقاصد اصلی تورهای بزرگ گردشگری خارجی تبدیل شده است تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ های ارزشمندی که در حوزه گردشگری در استان کرمان وجود دارد، این استان به سمت گردشگری پایدار سوق پیدا کرده است.
استان کرمان با وجود هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و حدود هفت هزار جاذبه تاریخی و طبیعی از قطب های مهم گردشگری کشور به شمار می رود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.