حجت‌الاسلام"محمد قاسمی‌زاده" امروز در نشست خبری با تشریح برنامه‌های اداره کل اوقاف کرمان به‌مناسبت پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین عظمتی است که منشأ آن در قیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و طی طریقیست که حضرت و کاروان ایشان حتی بعد از شهادت داشتند.

وی افزود: ثواب و فضیلت زیارت اربعین مشخص است و نه‌تنها از باب ثواب معنوی بلکه برکات دنیوی نیز دارد، لذا خیران و متمکنان و حتی افرادی که بضاعت مالی چندانی ندارند در راه امام حسین (علیه السلام) و پیاده‌روی عظیم مشارکت دارند‌.

قاسمی زاده در ادامه تصریح کرد: اوقاف کرمان امسال پررنگ‌تر از سال گذشته در خدمات دهی به زائران اربعین حسینی وارد شده و در دو مرز میرجاوه و چزابه خدمت رسانی می‌کند.

وی افزود: نخستین اقدام اوقاف در زمینه اربعین از محل درآمد موقوفات متصرفه است که خودمان اداره می‌کنیم که ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه ارسال شده و در پنج پایگاه ساماندهی از بم تا سیرجان غذای گرم را در برنامه داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در مرز چزابه نیز ۳۷۰ میلیون تومان برای امکانات و خریداری تجهیزات واریز شده که البته کار در مرز چزابه به صورت مشترک با استان‌های اصفهان، یزد و کرمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۵ میلیون تومان نیز برای خرید امکانات فرهنگی به‌ویژه برای کودکان و نوجوانانی که در کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حضور دارند، اختصاص داده شد.

قاسمی زاده در ادامه با اشاره به دهه وقف از 25 آبان ماه تا 4 آذر ماه، این ایام را فرصتی برای آشنایی مردم با سنت حسنه وقف دانست و اظهار کرد: زمانی که از سنت حسنه وقف سخن می‌گوییم، یعنی پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) و ائمه اطهار (علیهم السلام)، آن را تجویز، تایید و انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: ایجاد و توسعه وقف کمک به دولت، نظام و دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی است و گره‌گشایی منظم و مستمر از مشکلات مردم را دارد و راه را بر افرادی که می‌خواهند از عنوان خیرات و کمک سوءاستفاده کنند، می‌بندد.

قاسمی زاده وقف را از مصادیق عملی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: هدف اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و در حال حاضر 2 هزار نفر در موقوفات، امامزاده‌ها و موسسات وابسته به وقف امرار معاش می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به ایام پایانی ماه صفر و دهه وقف، برنامه‌های در نظر گرفته شده متناسب با این ایام هستند و در درجه اول رفتارهای فرهنگی، مذهبی و قرآنی مدنظر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان از رونمایی دو کتاب حوزه وقف و امامزادگان استان خبر داد و گفت: برپایی خیمه‌های معرفت در 20 امامزاده شاخص، برپایی 30 ایستگاه «همه واقف باشیم» برای نشر فرهنگ وقف و مشاوره به مردم در مورد وقف‌های جدید انجام می‌گیرد.

قاسمی‌زاده وقف بر ترویج فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام)، وقف بر علم و فناوری، وقف بر حوزه‌های علمیه و وقف بر امنیت را از موارد جدید وقف برشمرد و گفت: در دهه وقف امسال 5 هزار جلد قرآن در اماکن مذهبی، مساجد، امامزاده‌ها و هیأت‌های مذهبی توزیع می‌شود.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در هفته وقف خبر داد و عنوان کرد: مرمت خانه حاج‌آقا علی رفسنجان کار بزرگی است که انجام شده و برای تجهیز و تبدیل آن به هتل 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تالار بزرگ احسان کرمان نیز کارهای داخلی آن به اتمام رسیده و امیدواریم در هفته وقف به افتتاح برسد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 785487
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.