حسین صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ریزی های لازم برای مقاله با آفت سرخرطومی حنایی خرما انجام شده لذا با تلاش مسئولان جهاد کشاورزی و ارائه راهکارهای لازم در این مساله مهم می‌ توان، این آفت را از بین برد.
وی ادامه داد: آموزش، کمک به کشاورزان در کنترل بیماری، برقراری ضوابط قرنطینه ای داخلی از مهمترین برنامه ریزی ها در این زمینه است.
فرماندار منوجان تصریح کرد: آفت سرخرطومی حنایی تنه درخت خرما را مورد هدف قرار داده و با سرعت زیاد در منطقه گسترش پیدا می ‌کند و اگر پیشگیری و جلوگیری نشود، تبدیل به یک بحران واقعی می ‌شود که زندگی و معیشت مردم منطقه را به خطر می ‌اندازد.
وی اظهار کرد: دهیاران در روستاها وجود آفت سرخرطومی خرما اطلاع رسانی کنند تا در صورت مشاهده این بیماری اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
آفت سوسک سرخرطومی برای نخستین مرتبه در سال 1369 از کشور پاکستان وارد ایران شد و اولین مکانی که مورد هجوم این آفت قرار گرفت شهرستان سراوان بود.
این آفت از شهرستان سراوان پس از 10 سال به شهرستان های سرباز، ایرانشهر، سیب و سوران و سایر شهرستانهای سیستان و بلوچستان راه یافت.
سوسک سرخرطومی آفتی است که با ورود به تنه درخت خرما بدون برجای گذاشتن علائمی از بیماری سبب خوردگی تنه درخت و از بین رفتن آن می شود.
شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزار و 500 کیلومتر که در فاصله 430 کیلومتری جنوب مرکز کرمان قرار دارد.
این شهرستان از جنوب و غرب با شهرستان های رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است.
خبرنگار: هادی شفییعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.