به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، آئین معرفی استاندار کرمان به عنوان استاندار برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در این آئین بیان کرد: با وجود همه تهدیدات دشمنان، جمهوری اسلامی خروشان و سرافراز در مسیر خود در حال رشد و حرکت است.
سردار سرلشکر باقری افزود: امروز دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات دشمنان چه در داخل مرزها و چه در منطقه، با دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست و باید بدانیم تهدید شناسی و آینده نگری مسئله مهمی است که برای مصون سازی کشورمان در مقابل تهدیدات دشمن مورد توجه قرار گیرد.
این مقام مسئول تاکید کرد: همه این اقدامات را مدیون خون شهدا و رهبر بزرگ انقلاب هستیم که البته گام های بلندتری برداشته خواهد شد و این راهبردها ادامه خواهد داشت.
سرلشکر باقری به توطئه های دشمن اشاره کرد و افزود: امروز دشمن تهدیدها و ترورهای گسترده ای را علیه کشورهای مسلمان به ویژه ایران در پیش گرفته که در همین 2 دوره اخیر، شاهد 2 دسته از توطئه ها و تهدیدات آنها علیه ایران بوده ایم.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به جنگ‌ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌ توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌ پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و به طور صرف با بهره ‌گیری از فعالیت ‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.