به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، خداداد مقبلی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بیش از 45 هزار زائرکرمانی به مرزهای عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی سفر کنند افزود: 509 دستگاه اتوبوس آمادگی جابجایی مسافرین اربعین حسینی را به مرز شلمچه و چزابه دارند.
وی با اشاره به توانمندی کرمان در بخش حمل و نقل مسافر برون شهری، از معرفی این استان به عنوان معین استان سیستان و بلوچستان خبر داد و یادآورشد: در صورت اعلام نیاز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، استان کرمان در اسرع وقت نسبت به اعزام اتوبوس برای اعزام زائرین اربعین حسینی (ع) از سیستان و بلوچستان به مرزهای عراق اقدام خواهد کرد.
مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به آغاز فروش بلیت اینترنتی ناوگان اتوبوسی برای سفر زائران اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: نرخ کرایه همان نرخ سال گذشته است و هیچ افزایش کرایه ای در استان نخواهیم داشت.
مقبلی از ناوگان عمومی به عنوان امن ترین وسیله مسافربری در جاده نام برد و خاطرنشان کرد: دلایل افزایش تصادفات در جاده ها استفاده از وسایل نقلیه شخصی در هنگام سفر است لذا باید فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در بین مردم افزایش یابد تا از هزینه ها و مشکلات دیگر جلوگیری شود.
وی گفت: با توجه به نشست های متعدد توجیهی با تشکل های صنفی بخش مسافربری، مقرر شد تمام شرکت ها و موسسات مسافربری با نظارت مضاعف و کنترل اتوبوس های اعزامی، ایمن بودن خودرو را تائید و اجازه خروج از پایانه های مسافر را صادر کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: در خصوص ارائه خدمات مناسب به زائرین از قبیل انجام پذیرایی، توقف بموقع برای انجام فریضه نماز، رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه و غیره دستورات لازم داده شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، رانندگان و شرکت ‌های خاطی به کمیسیون های رسیدگی به تخلفات معرفی خواهند شد.
مقبلی اظهار کرد: استفاده از رانندگان و کمک رانندگان دارای کارت هوشمند، کنترل مضاعف مدیران فنی، مجهز بودن به سیستم سپهتن که توسط جی. پی. اس کنترل و اطلاعات در طول سفر را به مراکز پلیس راه ارسال می کند و همچنین عدم استفاده از ناوگان فرسوده از دیگر مواردی است که با همکاری نیروهای انتظامی، پلیس راه و کارشناسان این اداره کل، قبل از حرکت و در طول مسیر با جدیت پیگیری می شود.
وی با اعلام شماره سامانه پیامکی 3000143 مستقر در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان برای دریافت انتقادات، پیشنهادها و شکایات مردمی یادآورشد: امید می رود امسال همچون سال های گذشته سفر زائران بدون حادثه باشد و همچنین شاهد رضایتمندی زائران از سفر به کربلای معلی باشیم.
اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح به بیستم صفر 61 هجری قمری، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) گفته می شود.
مسلمانان جهان به عشق سرور و سالار شهیدان در اربعین حسینی خود را با پای پیاده به حرم امام حسین (ع) در کربلا می رسانند و زیارت اربعین می خوانند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.